Na današnjem posvetu o aktivnostih za izgradnjo severnega dela tretje razvojne osi na Prevaljah je minister Gašperšič dejal, da je bilo v preteklosti danih dovolj obljub in da ocenjuje, da je res prišel čas, da se pristopi k uresničitvi načrtov, za katere bodo potrebovali podporo ne le znotraj vlade, ampak tudi v lokalnih skupnostih. Tako je napovedal, da bi lahko z gradnjo prvih dveh odsekov severnega dela tretje razvojne osi, to je odsekov od avtoceste do Velenja in od tam naprej proti Slovenj Gradcu začeli v 2019.
Načrte za odsek Velenje-Slovenj Gradec, za katerega je že sprejet državni prostorski načrt (DPN), je podrobneje predstavil član uprave Družbe za avtoceste v RS (Dars) Franc Skok. Po njegovih besedah bodo v letošnjem letu med drugim potekale aktivnosti za pridobitev okoljevarstvenega soglasja, v letu 2016 bi začeli s projektiranjem, v letu 2017 pričakujejo, da bi lahko bila večina dokumentacije pripravljena, nato pa bi v istem letu in v 2018 sledili odkupi zemljišč.
Sledil bi razpis za izvajalca del, tako da tudi Skok pričakuje, da bodo lahko v letu 2019 pričeli s samo izgradnjo hitre ceste. Ob tem je opozoril, da bo gradnja tega odseka finančno zahtevna zaradi številnih viaduktov, predorov in pokritih vkopov. Po projektantski oceni iz leta 2010 je gradnja ocenjena na 500 milijonov evrov (z DDV). Skok je poudaril, da je Dars sposoben to financirati, a za to potrebuje nov poroštveni zakon za zadolževanje. Minister Gašperšič pa je glede tega v izjavi novinarjem dejal, da to ni nemogoče in je pot jasno začrtana.
Predstavljene načrte glede izgradnje hitre ceste Velenje-Slovenj Gradec so danes pozdravili tako predsednik sveta koroške regije, župan Podvelke Anton Kovše, predsednica območne gospodarske zbornice Mojca Kert, kooordinator za tretjo razvojno os in župan Prevalj Matic Tasič ter tudi drugi predstavniki s Koroške.
Pomemben poudarek na predstavitvi aktivnosti je bil namenjen tudi odseku od avtoceste do Velenja. Gašperšič je povedal, da je vlada pred kratkim sprejela sklep, da se aktivnosti na umeščanju v prostor za ta odsek ponovno oživijo na zahodni trasi, pri kateri se je v preteklosti postopek ustavil zaradi problematike kmetijskih zemljišč. Cilj je, da se DPN za ta odsek pripravi do začetka prihodnjega leta. Ob tem je Gašperšič priznal, da bo pri umeščanju te trase potrebno tudi soglasje kmetijskega ministrstva, ki je v preteklosti tej trasi nasprotovalo.
Najbolj pa so zastale aktivnosti pri nadaljevanju umeščanja v prostor za odseke od Slovenj Gradca do Dravograda in naprej po Mežiški dolini. Glede teh dveh odsekov pa je Gašperšič dejal, da bodo proučili rešitve, ki bi omogočile ustrezno prometno povezanost in bi bile tudi ekonomsko izvedljive. Govora je o več variantah, ki jih je treba preučiti, je dejal minister, ki v zvezi s tem ni želel dajati obljub.
Srečanje je uvodoma predvsem zaradi podpre ministru Gašperšiču spremljal tudi minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek, ki je dejal, da je tretja razvojna os aorta države in da ne moremo na os gledati samo ekonomsko po posameznih etapah. "Moramo gledati na razvojni vidik tega, na vidik, da boste tukaj v gospodarskem smislu razvili svoje aktivnosti naprej, če boste imeli to žilo," je dejal Počivalšek in poudaril, da so na vladi odločeni, da se zadeve končno premaknejo naprej.