Slovenija

Razumeti burjo na Vipavskem za manj škode

Polona Krušec
3. 2. 2015, 20.29
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Da burja pozimi ne bi tako krojila življenja na Vipavskem, bodo strokovnjaki poskušali raziskovati ta orkanski veter.

sta

Škoda zaradi burje ne nastaja samo na objektih in drugem človekovem imetju ter v kmetijstvu, ampak predvsem povzroča nevšečnosti v prometu. Hitra cesta med Razdrtim in Vrtojbo je vsako leto zaradi močnih sunkov skoraj 40-krat zaprta. Potovanje v takih razmerah je lahko zelo nevarno. To povzroča škodo avtoprevoznikom in tudi drugim udeležencem v prometu. V takih primerih marsikdo ne more v službo, doma ostajajo tudi šolarji.

V ajdovski občini se letna škoda zaradi omenjenih razlogov dviga v višave – ocenjujejo jo vsaj na dva milijona evrov. Nov projekt Wind Risk bo predstavljal pomemben korak naprej pri spoznavanju vetra in njegovega vpliva na okolje in prebivalce. »Samo ko določen vremenski pojav dobro poznaš, se lahko z njim boriš,« je bilo slišati na predstavitvi projekta Wind Risik. Izsledki bodo osnova za pripravo smernic, priporočil in protokolov za zaščito pred burjo in odpravo njenih posledic.

Merilne table sunkov, ki so zdaj postavljene na točkah po dolini, ne bodo več sporočale hitrosti, te bodo zdaj vidne na spletni strani prometno-informacijskega centra.

Občina Ajdovščina bo projekt izvajala skupaj z Univerzo v Ljubljani, tehnično univerzo v Dortmundu in univerzo v Splitu. Uresničitev raziskovanja, ki bo trajalo dve leti, je mogoča zaradi pridobitve sredstev Evropske komisije. Od 400.000 evrov, kolikor je vrednost celotnega projekta, skoraj 75 odstotkov zagotavlja prav ona.

Vodja štaba civilne zaščite Ajdovščina Igro Benko poudarja, da je glavni problem zapiranja hitre ceste to, da se zapore odrejajo po sunkih, ki so izmerjeni na najbolj vetrovnem delu. Ker na vseh odsekih hitre ceste ne piha enako močno, bi bilo smiselno uvajati zapore po odsekih. Ideja je, da bi hitro cesto med Razdrtim in Vogrskim razdelili v tri pasove; prvi pas bi bil med Razdrtim in Vipavo, od Vipave do Ajdovščine drugi in tretji med Ajdovščino in Ajševico. To bodo trije koridorji, ki se jih bo na podlagi moči sunkov zapiralo posamezno, kar bo pomagalo pri pretočnosti.