Se spomnite oglasa za kraljico mortadel? »Kraljica mortadel te postavi pokonci, stojiš ko' turn,« je v simpatičnem televizijskem oglasu zatrjeval igralec Janez Starina. A podjetja, ki so združevala znane blagovne znamke, ki smo jih Slovenci imeli radi, niso bila ravno trdna. Zrušila so se pod težo dolgov, in tako so se proizvodi, ki nosijo oznako »narejeno v Sloveniji«, znašli v situaciji iskanja novih lastnikov.
In te so blagovne znamke Kekec pašteta, Kraljica mortadela Gorica, Mip in Pomurka na srečo našle včeraj. Tudi novinarji smo budno spremljali, kaj se bo zgodilo z delčkom tega slovenskega ponosa. Prijavljenih je bilo 15 dražiteljev, na dražbo jih je prišlo le deset.
Najprej so svoje denarce ponujali za blagovno znamko Mip. Izklicna cena je bila 2000 evrov, z najvišjo ponudbo, za 5400 evrov, pa so lastniki znamke Mip postali v Celjskih mesninah. Zelo zagreto so Celjske mesnine dražile tudi za znamko Kraljica mortadela Gorica. Tudi v tem primeru so bili s 6500 evri najboljši ponudnik in so tako postali njeni novi lastniki.
Po dražbi je Izidor Krivec, direktor Celjskih mesnin, dejal, da jih je v nakup gnalo prepričanje, da slovenski potrošnik da veliko na nostalgijo, tradicijo in spomin. »Na trg bomo pod znamkamaKraljica mortadela Goricain Mip dali kakovostne izdelke,« je dejal o načrtih in dodal, da so blagovne znamke neprecenljive, da so to neke vrste slovenske Mone Lize. Na vprašanje, zakaj niso dražili blagovne znamke Kekec pašteta, pa je povedal: »Kekca že nekdo dela in zdi se nam nepravično, da bi mu to vzeli.«
Sledilo je draženje blagovne znamke Pomurka, ki je imela med vsemi najnižjo izklicno ceno, le 50 evrov. Ceno so dvigovali štirje dražitelji, najboljši ponudnik pa je bila s 350 evri družba Ahac, d. o. o. Lastnik družbe Roman Moškotevc je po dražbi zadovoljen dejal, da mu Pomurka predstavlja sinonim za dobro hrano in velike porcije in k temu, pravi, bodo tudi stremeli z izdelki pod tem imenom. Glede na povedano pa lahko sklepamo, da Ahac na trg ne bo dajal vloženega sadja in zelenjave.
Nazadnje so se veliki denarci preštevali za najdražjo med blagovnimi znamkami, Kekec pašteto, ki jo je že pred dražbo izdelovalo podjetje Osem, d. o. o., zaradi česar je imelo tudi predkupno pravico. Zneski so hitro rasli v nebo, tudi po deset tisoč in več naenkrat. Predstavnik družbe Osem Miroslav Flisar, ki je v znamko že vložil okoli 500 tisoč evrov, je vmes že obupano zmajeval z glavo. Tik pred koncem se je znesek za Kekca ustavil pri 200 tisoč evrov. Dražitelj, predstavnik družbe Droga Kolinska, je zaprosil za odmor. Flisar pa je medtem obupano postopal po sobi.
220 tisoč evrov je podjetje Osem odštelo za blagovno znamko Kekec pašteta.
»Za to sem zastavil svoje ime,« je bilo slišati iz njegovih ust po koncu dražbe. Odmora je bilo konec in Droga Kolinska je ponudbo zvišala še za 20 tisočakov. Na Flisarjevo srečo pa je pri tem ostalo. Višje ponudbe ni bilo, zato je Kekec pašteta le pristala rokah družbe Osem. Flisar je bil po dražbi vidno zadovoljen: »Pripravljen sem bil iti do groba. Če bi to izgubil, bi s svojim delom šel za deset let nazaj v preteklost.«
Družba Osem je do zdaj zaposlila 20 ljudi, pripravljajo pa tudi nadgradnjo. V prihodnosti bomo lahko kupovali še pašteto Rožle – piščančji program, pašteto Pehta – zeliščni program in pašteto Bedanec – divjačinski program.