»Imamo že vse, samo denarja še ne, tako kot večina start up podjetij,« pravi Darko Dolinar o možnostih za začetek proizvodnje, za katero že imajo zagotovljene nekdanje Gramizove prostore na Bregu pri Kočevju. Podjetje, ki je bilo ustanovljeno aprila 2013, naj bi oziroma bo, kot pravi Dolinar, prepričan, da jim bo uspelo najti investitorja, izdelovalo vrhunska, unikatna lesena plovila, ki bodo v celoti slovenska. Za njihovo izdelavo bodo uporabljali slovenski les, delali jih bodo v Sloveniji, slovenski bodo konstruktorji, prav tako je plod slovenskega znanja obdelava za gradnjo plovil potrebnega lesa. Les bo namreč obdelan po posebnem postopku termične obdelave, ki so ga pripravili izključno za potrebe navtike.
»Laboratorijska trajnost tako modificiranega lesa je 200 let, za lastnika plovila pa bo to pomenilo, da mu bo služilo 50 let, kar pomeni, da ga bo lahko imel do konca življenja,« pravi Dolinar o prednostih postopka obdelave lesa, ki ostaja njihova skrivnost, omogočil pa jim bo, da bodo edini na svetu, ki bodo plovilom lahko dali garancijo za trup 40 ali celo 50 let. Prav tako jim ta postopek zagotavlja, da bodo za svoja plovila lahko pridobili certifikat Germanischer Lloyd Slovenija, ki spada med podjetji za opravljanje strokovnih tehničnih storitev na področju varnosti plovbe za morska in rečna plovila med najzahtevnejše.
Plovila bodo izdelovali v sodelovanju s konstruktorjem Alešem Vozljem iz podjetja Vozelj yacht design iz Novega mesta. Namen imajo izdelovati vse vrste plovil klase A, kar pomeni za čezoceansko plovbo, tržili pa jih bodo pod blagovno znamko Lignum Boats, saj želijo že z imenom povedati, da gre za lesena plovila. Lignum namreč v latinščini pomeni les. Pri tem bo njihova posebnost, da ne bodo uporabljali tropskega lesa, kot sta mahagonij in tikovina, ampak domači slovenski les. »Les bo iz kočevskih gozdov, uporabljali pa bomo vse vrste lesa,« pravi Dolinar.
Za začetek računajo, da bodo izdelali, seveda po naročilu, pet ali šest plovil, v proizvodnji pa naj bi imeli v prvem letu izvajanja navtičnega programa zaposlenih osem delavcev, ki bodo delali v dveh izmenah. »Ne bomo izdelovali samo plovil. Imeli bomo še cel kup drugih segmentov, kot je proizvodnja pohištva za navtično industrijo, ki je sicer deficitarna. Prav tako bomo imeli tudi servis,« pravi o možnosti tudi dodatnih zaposlitev. Dolinar sicer trdno verjame v uspeh proizvodnje lesenih plovil, čeprav bodo ta tudi stoodstotno dražja, kot so poliestrska. Razlog je po njegovem prepričanju to, da ljudje les spet vse bolj cenijo.