Takšna začetniška napaka bi bila za stranko Mira Cerarja vsekakor hud udarec in velika blamaža za stranko, saj bi tako pogrnila že na prvem volilnem preizkusu po parlamentarnih volitvah.
Napaka bi lahko za Stranko Mira Cerarja pomenila velik poraz, še posebej ker naj bi šlo za povsem banalno napako, ki se izkušenemu in doslednemu pravniku nikakor ne bi smela zgoditi. Sploh pa ne stranki, ki je prežeta z odvetniki.
Kot trdi naš vir, je Cerarjeva stranka pri imenovanju list kandidatov SMC za občinske svete, krajevne skupnosti in kandidatur za župane kršila 51. člen zakona o lokalnih volitvah. Ta namreč narekuje, da politična stranka določi kandidate po postopku, določenem z njenimi pravili.
Slednja pa so pojasnjena v pravilniku za določitev kandidatk in kandidatov za volitve v predstavniške organe lokalne skupnosti v letu 2014. Ta pravila pa govorijo, da mora določanje kandidatk in kandidatov opraviti zbor članic in članov lokalnega odbora SMC. Nadalje naš vir trdi, da ti zbori lokalnih odborov SMC niso bili nikoli sklicani, niti niso potrjevali kandidatov za lokalne volitve, kar pomeni grobo kršitev zakona o lokalnih volitvah.
Če te trditve držijo, potem ne gre samo za formalne pomanjkljivosti kandidatnih list lokalnih predstavnikov SMC, ampak za vsebinske in neskladne z zakonodajo. Zaradi tega bi lahko pristojni organi liste kandidatov SMC v celoti zavrnili, stranka pa bi tako ostala brez nekaterih svetnikov in celo županov. Takšne nepravilnosti naj bi Cerarjeva stranka napravila v velikem številu svojih lokalnih odborov, med njimi na primer v Kamniku, Kranju, Murski Soboti, Šentjurju pri Celju, na Jesenicah, v Kopru, Laškem, Lenartu, Ljutomeru, Litiji itd.
Kot vse kaže, bi lahko šlo v tem primeru za ravnanje »po domače«, torej za medsebojne dogovore, kdo bo kandidiral. O vsem tem smo povprašali Stranko Mira Cerarja, kjer pa so nam odgovorili, da morajo občinske volilne komisije po svoji uradni dolžnosti preveriti, ali so vse kandidature vložene v skladu z določbami zakona. »V stranki SMC zaupamo v delo volilnih komisij,« so zaključili v SMC. Povprašali smo jih tudi, ali to pomeni, da stranka ni nikoli preverjala in torej niti ne ve, ali so se njeni lokalni odbori držali pravil in zakonov, a jasnega odgovora nismo prejeli, le ponovitev prejšnjega, da je naloga občinskih volilnih komisij, da vloge preveri.