Poleg predstavnikov Slovenskega državnega holdinga (SDH) bodo pogodbo o prodaji 2.868.116 delnic oziroma 75,5-odstotnega deleža Aerodroma Ljubljana podpisali še predstavniki Kapitalske družbe, Zavarovalnice Triglav, KD Skladov, družbe Alpen Invest, Modre Zavarovalnice in Abanke Vipa.
Sam podpis pogodbe ne bo odprt za javnost, bodo pa po podpisu pogodbe za predstavnike medijev ob 15.00 uri na voljo predsednik uprave SDH Matej Pirc, član uprave SDH Matej Runjak, predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir, glavni izvršni direktor Fraporta Stefan Schulte in prvi finančnik Fraporta Matthias Zieschang.
SDH je pred kratkim sporočil, da s Fraportom stopa v ekskluzivna pogajanja za nakup upravljalca osrednjega slovenskega letališča. Francoski Vinci Airports, ki se tudi zanima za nakup Aerodroma Ljubljana, naj bi nato nekajkrat zvišal ponudbo, ki pa naj bi bila po poročanju medijev še vedno slabša od nemške. Ker Vinci ni bil zadovoljen s postopkom prodaje, so SDH v četrtek predlagali, naj izpeljejo tretji krog pogajanj. S tem predlogom, kot kaže, niso uspeli.
Koliko bo Fraport odštel za delnico Aerodroma Ljubljana, iz SDH niso sporočili, je pa Fraport na svoji spletni strani navedel, da bo za 75,5-odstotni delež plačal 177,1 milijona evrov. Kot so zapisali, nameravajo pridobiti 100-odstotni delež družbe, preostalim delničarjem pa bodo v skladu z zakonodajo predstavili prevzemno ponudbo. Fraport bo plačilo poravnal iz svojih likvidnih sredstev, so zapisali. To pomeni, da bodo Nemci za delnico odšteli okoli 61,7 evra.
Aerodrom Ljubljana je v prvem letošnjem polletju zabeležil rast prometa. Število potnikov se je na letni ravni zvišalo za 3,7 odstotka na skoraj 600.000, količina oskrbljenega tovora pa za 7,6 odstotka na skoraj 9600 ton. Čisti dobiček je znašal 516.000 evrov, kar je 74,6 odstotka manj kot v enakem lanskem obdobju, dobiček iz poslovanja pa je padel za 0,5 odstotka na 2,8 milijona evrov.
Kot so pojasnili v družbi, je dosežen dobiček iz poslovanja obdobni načrt presegel za 36,8 odstotka, vendar pa dobro poslovanje in višji realizirani finančni prihodki niso nadomestili negativnega učinka opravljene slabitve naložbe v družbo za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika, ki je v skoraj polovični lasti Aerodroma Ljubljana. Slabili so jo za dobra 2,7 milijona evrov.
Prvo letalo je na Letališču Brnik, ki se danes imenuje Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana, pristalo 24. decembra 1963, redni letalski promet pa je bil vzpostavljen 9. januarja 1964. Z brniškega letališča lahko potniki danes potujejo z osmimi rednimi prevozniki, med poletjem pa z rednimi leti dodatno povezavo zagotavlja prevoznik Israir Airlines, ki leti v Tel Aviv. Kar široka je tudi čarterska ponudba.
Fraport upravlja enega najpomembnejših letalskih vozlišč na svetu - letališče v Frankfurtu. Avgusta so dobili dovoljenje za gradnjo tretjega terminala na frankfurtskem letališču, ki ga želijo razviti v pravo letališko mesto. Na tem letališču letno v povprečju zabeležijo 65 milijonov potnikov.
Na ravni skupine je Fraport lani ustvaril 2,56 milijarde evrov prihodkov in 236 milijonov evrov čistega dobička. Lastniške deleže imajo namreč tudi v več drugih upravljalcih letališč po svetu, npr. v Turčiji, Senegalu, Savdski Arabiji, Rusiji in Bolgariji, je zapisano na spletni strani družbe.