Slovenija

Je Štefanec strokovno usposobljen ali ne?

S.R.
28. 3. 2014, 07.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

V javnosti so zaokrožili dokumenti, ki naj bi dokazovali, da Boris Štefanec ob imenovanju ni izpolnjeval vseh meril strokovne uveljavljenosti.

Mediaspeed

Imenovanje Borisa Štefaneca na mesto predsednika Komisije za preprečevanje korupcije (KPK) buri duhove vse od dne, ko so na dan prišle informacije, da je bil še dan pred imenovanjem na to pomembno mesto član Pozitivne Slovenije. Čeprav so poskušali s posebno tiskovno konferenco na temo izbire novega senata KPK oprati ime izbirne komisije, predsednika Boruta Pahorja, ki je Štefaneca imenoval, in tudi Štefaneca samega, javnost te teme nikakor ne pusti pri miru.


Vse večji pritiski, ki se vršijo nad Štefanecem, pa niso dovolj za njegov odstop, v to ga ni prepričal niti odstop dveh podpredsednikov novega senata KPK, saj je bilo po njegovem mnenju vse v skladu z zakonom in tako svojega stolčka ne bo prepustil nikomur drugemu. Predvčerajšnjim pa so na dan prišli tudi dokumenti, ki so bili javnosti posredovani kot informacija javnega značaja, torej javno dostopna vsem državljanom. Mediji so se zapičili v domnevno pomanjkljivo podane priloge Štefaneca h kandidaturi na javni poziv predsednika Boruta Pahorja za predsednika KPK. A Štefanecu ne moremo očitati, da ni priložil vsega, kar je predsednik zahteval v pozivu, objavljenem v Uradnem listu RS. H kandidaturi je priložil življenjepis in kratko vizijo delovanja KPK. Drži pa, da je bilo vse skupaj precej skopo. Popolnoma prazne je v življenjepisu pustil alineje, ki se dotikajo izobraževanja in usposabljanja, kompetenc ter znanja tujih jezikov. Vizijo o delovanju KPK pa je spisal na dobrih treh četrtinah lista formata A4, a je treba povedati, da je bila tukaj omejitev, ki je določala, da besedilo ne sme biti daljše od dveh strani. Čeprav priloge h kandidaturi torej niso bile pomanjkljive, pa vendarle lahko trdimo, da so precej okrnjene za nekoga, ki kandidira za tako pomembno pozicijo v državi. A je ob tem treba poudariti, da je imel Štefanec možnost izbirno komisijo prepričati tudi ustno, na zaslišanju, kar je očitno opravil z odliko, saj je med vsemi desetimi kandidati edini, ki ga je komisija v imenovanje predlagala predsedniku RS.

Kaj o vsem skupaj pravi sam Štefanec, smo ga povprašali, a nam je odgovoril le, da bo svoj komentar povedal v ponedeljek na novinarski konferenci. So nam pa z urada predsednika republike poslali poročilo izbirne komisije, iz katerega je razvidno, na podlagi česa je komisija izbirala, in pa vsa dokazila o izpolnjevanju pogojev Borisa Štefaneca, vključno z njegovo diplomo.


Pojasnilo o poročilu izbirne komisije: 

Iz Poročila izbirne komisije z dne 5. 3. 2014 izhaja, da je izbirna komisija na prvi seji določila, da bo postopek o preveritvi izpolnjevanja pogojev in primernosti kandidatov potekal dvofazno.

V prvi fazi je izbirna komisija preverila izpolnjevanje pogojev kandidatov po drugem odstavku 7. člena ZIntPK, ki so: ·        državljanstvo RS, ·        izobrazba pridobljena po študijskih programih druge stopnje ali raven izobrazbe, ki v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo, ustreza izobrazbi druge stopnje, ·        najmanj deset let delovnih izkušenj pri opravljanju nalog, za katere je zahtevana ta izobrazba (delovne izkušnje) ·        kandidati ne smejo biti pravnomočno obsojeni na kazen zapora. Izbirna komisija je s ciljem presoje izpolnitve pogojev in ocene primernosti vse kandidate, pri katerih ni bilo že iz prvotne dokumentacije razvidno neizpolnjevanje pogojev, pozvala k predložitvi manjkajočih dokazil za izkaz pogojev po ZIntPK, k predložitvi vizije delovanja Komisije za preprečevanje korupcije (KPK) v mandatnem obdobju, življenjepisa v europass obliki ter jih v primeru izkazanosti izpolnjevanja pogojev povabila na razgovor.   V drugi fazi je izbirna komisija preverila primernost kandidatov v skladu s tretjim odstavkom 7. člena ZIntPK, ki določa, da mora biti predsednik komisije in njegov namestnik oseba, za katero je na podlagi dosedanjega dela, ravnanja in vedenja možno utemeljeno sklepati, da bo funkcijo v komisiji opravljal zakonito in v skladu s pravili stroke. Izbirna komisija je določila merila, po katerih je presojala primernost kandidatov glede na tretji odstavek 7. člena ZIntPK , in sicer: ·        poznavanje pristojnosti Komisije za preprečevanje korupcije (predpisan delokrog in temeljne naloge na področju ter povezave z drugimi organi in institucijami oziroma udeleženci procesov), ·        poznavanje in razumevanje temeljne področne zakonodaje, ki ureja delovanje Komisije za preprečevanje korupcije, tako nacionalna kot pravo EU na področju dela Komisije za preprečevanje korupcije ter poznavanju aktualnih razmer, ·        osebna strokovna uveljavljenost na področju integritete in preprečevanju korupcije in etična drža (ki jih kandidat izkaže na primer z morebitno strokovno bibliografijo na področju, priporočili uglednih posameznikov ali institucij, vodenjem oziroma sodelovanjem pri večjih projektih s področja dela organa ali sorodnega področja, sodelovanje z mednarodnimi in domačimi institucijami in organi ipd.).