Slovenija

V Kopru spet sestavljajo Tomosove mopede

STA / J. P.
23. 11. 2013, 07.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Tomos je v začetku novembra v svojem obratu v Kopru spet začel sestavljati mopede in v ta namen zaposlil 12 novih delavcev. Povpraševanje je precejšnje, že v prvem mesecu pa naj bi dosegli raven 500 izdelanih dvokoles na mesec, je pojasnil direktor družbe Tomos dvokolesa Matjaž Kanduč. Kot opaža, je Tomos še vedno prepoznavna blagovna znamka.

Facebook

V Tomosu so konec lanskega leta namreč prenehali z montažo mopedov. "Tak poslovni model, kot je obstajal do lanskega novembra, enostavno ni bil več mogoč," je tedanjo odločitev o selitve montaže v Turčijo za STA pojasnil Kanduč.

Takrat so se odločili, da se osredotočijo na svoje konkurenčne prednosti, zlasti na razvoj in distribucijo blagovne znamke Tomos, samo proizvodnjo oz. montažo mopedov pa preselijo. "Ocenili smo, da je turški partner v tistem trenutku v smislu logistike, izkušenj, velikosti firme in razumevanja izdelka boljša rešitev od proizvodnje na Daljnem vzhodu, saj v Evropi podobnih potencialnih partnerjev že dolgo več ni," se spominja Kanduč.

Kasneje so sicer spoznali, da turški partner v tako kratkem času ni sposoben zagotavljati potrebne kakovosti in do časa dobavljati končne izdelke Tomosovim kupcem. Zato so se nazadnje odločili, da dokler ne najdejo boljšega partnerja oz. ne usposobijo obstoječega, nadaljuje z montažo v Kopru.

V tem obdobju so sami opazili, "koliko nas trg pogreša". Povpraševanje je tako trenutno zelo veliko. "Dejstvo je, da v časih recesije oz. slabem gospodarskem stanju kakovostne blagovne znamke prosperirajo," ob tem ugotavlja prvi mož Tomosa.

Z vrnitvijo montaže dvokoles v Koper, ki je sicer začasna, so dodatno zaposlili 12 delavcev. Trenutno pa uspevajo financirati proizvodnjo okoli 500 vozil mesečno, srednjeročni cilj pa je doseči 700 proizvedenih vozil na mesec in to količinsko raven proizvodnje nato ohraniti vsaj v prihodnjem letu.

Tomosova vozila se delijo na dva segmenta, na eni strani so t.i. institucionalna vozila, ki so namenjena poštam in drugim ustanovam, na drugi pa vozila, namenjena končnim uporabnikom. Glavni trg Tomosa, ki sicer spada pod okrilje idrijske Hidrie, je Beneluks, kjer izstopa zlasti Nizozemska, potem pa so tu še trg držav nekdanje Jugoslavije, ameriški trg in zahodnoevropski trg.


Zanimiv je podatek, da je Tomos tako rekoč monopolist pri dobavah vozil poštam držav bivše skupne države z izjemo Slovenije, kjer pokrivajo okoli 60 odstotkov potreb Pošte Slovenije. Z večjim zaupanjem do Tomosa s strani tujih kot pa domačih ustanov si Kanduč sicer ne beli glave, saj spoštujejo odločitev vsakega kupca: "Tukaj je stvar kupca, v katero smer se odloča."

Paleta mopedov za zasebnike zajema štiri programe, s katerimi so prisotni na različnih trgih. Poleg teh in institucionalnih vozil pa so tu še klasični skuterji, ki jih proizvaja Tomosov partner na Daljnem vzhodu, in pa električna vozila.

V Tomosu vidijo prihodnost prav v tem zadnjem segmentu. Tako so razvili električni moped, ki pa še ni v fazi proizvodnje. Električni moped je plod slovenskega znanja, saj ga je Tomos razvil skupaj s šempetrsko Letriko, ki je prispevala znanje pri razvoju elektromotorja, in Hidrio, ki je prispevala znanje s področja elektronike.

Gre za zelo kakovosten izdelek, ki je že docela razvit, pojasnjuje Kanduč. Faza industrializacije še čaka, pri tem projektu pa zaenkrat niso bili deležni državnih spodbud. "Država ima očitno drugače ideje ali želje," čeprav so njihovi tuji konkurenti na področju električnih mopedov tovrstne pomoči deležni, še ugotavlja prvi mož Tomosa.

Estrada