Zgodba se začne leta 2007, ko je brat Janeza Janše, Rajko Janša, prodal podjetje Promart Design podjetju Francija Zavrla, člana afere JBTZ, nekdanjega urednika Mladine in prvega moža agencije Pristop. Zavrlovo luksemburško podjetje Falcon je za Janševo podjetje plačalo 1,15 milijona evrov. Kot so pred meseci pisali v Mladini, naj bi to kupnino Falconu po delih nakazala DZS.
V Falconu naj bi namreč Bojan Petan, predsednik uprave DZS, le ''parkiral'' Janšev Promart Design, da ga je pozneje lahko DZS tudi uradno kupila. Zavrl je nakup Promart Designa za medije pred časom komentiral takole: »Odločitev o nakupu in poznejši prodaji Promarta je temeljila na ekonomskih razlogih. Družba Falcon je podjetje kupila in ga pozneje prodala. Za nakup je, kolikor vem, uporabila različne vire v okviru svojega poslovanja. Kako je nakup potekal, sem pojasnil policiji v Luxembourgu, kjer sem bil zaslišan v okviru preiskave v aferi Patria.« Da je pri nakupu Promarta šlo le za nakup lupine podjetja, ne pa funkcionalnega podjetja, dokazujejo poslovni rezultati, ki so vsako leto slabši, lansko leto je Promart končal celo z izgubo 13 tisoč evrov.
Dokaz za to je tudi dejstvo, da je takoj po prodaji Promarta Rajko Janša ustanovil novo podjetje Atacama, ki se je ukvarjalo z enakimi posli kot Promart, tja pa je po poročanju medijev pritegnil tudi večino svojih naročnikov, ki jih je imel pred tem v podjetju Promart Design.
A to še ni zaključek financiranja družine Janša. Leta 2012 je namreč Rajko Janša po predhodnem modelu Promart Designa prodal tudi podjetje Atacama. Družina Janša je na ta način postala bogatejša za več kot 2,3 milijona evrov. Bogatenje družina Janša se kaže tudi v nenadnih nakupih nepremičnin. Rajko Janša je namreč kmalu po prodaji podjetij kupil dve varovani stanovanji v Dobrepolju in Grosuplju, sledil naj bi nakup vikenda v Avstriji, gradil pa naj bi tudi dve hiši.
V tem času je tudi Janez Janša kupil 160 kvadratnih metrov veliko stanovanje v Ljubljani, hišo pri Velenju in volvo. Poleg tega je Rajko Janša s svojega računa bratovi ženi Urški Bačovnik plačal avto VW Tiguan v vrednosti 31 tisoč evrov. Zanimivo je tudi dejstvo, da je Petan oba nakupa Janševih podjetij opravil ravno v času, ko je bil predsednik vlade Janez Janša.
Bojan Petan pa prek DZS ni financiral samo družine Janša, temveč je svoje posle obarval glede na politično opcijo, ki je bila na oblasti. Mediji so poročali tudi o sumljivem nakupu dela Golobičeve Ultre, ki naj bi ga v času vladanja levega trojčka Pahor-Golobič-Kresal kupil prek hrvaških parkirišč. Tako je danes DZS lastnik Margente, dela Ultre.
Ali lahko na podlagi vseh sumljivih nakupov Petanove DZS sklepamo, da ne gre samo za naključja in slabe odločitve, prepuščamo vsakemu posamezniku. Lahko pa trdimo, da so bili nakupi v času velikih dolgov vse prej kot pametni. Upravičeno se lahko tudi vprašamo, koliko so bili zaradi takšnih odločitev oškodovani zaposleni v DZS.