Mariborski policisti so v drugi polovici prejšnjega tedna izvajali poostren nadzor cestnega prometa s poudarkom na ugotavljanju kršitev voznikov enoslednih motornih vozil, med katera sodijo tudi skuterji in motorji oziroma vozila, katerih sled ni širša kot 50 centimetrov. V poostrenem nadzoru so jih ustavili 424 in pri tem ugotovili 54 kršitev; 46 kršiteljem je bila izrečena globa, po štirim pa opozorilo oziroma podan obdolžilni predlog na pristojno sodišče.
Miran Šadl, predstavnik za odnose z javnostjo mariborske policijske uprave, je sporočil, da so policisti v poostrenem nadzoru 239 voznikov preizkusili s testom alkoholiziranosti, pri tem pa so ugotovili, da so štirje izmed njih vozili pod vplivom alkohola. Letos so mariborski policisti obravnavali 3278 prometnih nesreč, lani v enakem obdobju pa 4074. Nesreč, ki so bile posledica neprilagojene hitrosti, je bilo letos 118 (lani 171), dve osebi pa sta v njih izgubili življenje (lani ena), največ – 251 prometnih nesreč (181 leta 2012) pa so policisti letos obravnavali zaradi neustrezne varnostne razdalje. Na cestah Policijske uprave Maribor je letos umrlo že pet oseb, lani devet, po en voznik motornih koles pa lani in letos. Lani se je smrtno ponesrečil celo en kolesar.
Šadl tudi napoveduje nadaljevanje poostrenih aktivnosti pri ugotavljanju kršitev voznikov enoslednih motornih vozil, njihov cilj pa je doseganje ugodnejših varnostnih razmer v prometu na območju te policijske uprave. Prav zato policisti do vključno 25. avgusta izvajajo evropsko usklajen nadzor hitrosti z naslovom Speed, še posebej aktivni pa bodo na mariborskem območju prav danes, ko bodo med 7. in 14. uro izvedli poostren nadzor hitrosti po metodologiji veriga. Poostren nadzor pa bo po besedah Šadla zaradi bližajočega se začetka šolskega leta usmerjen predvsem v okolico šol.
Sicer pa je neprilagojena hitrost na slovenskih cestah eden glavnih dejavnikov prometnih nesreč, še zlasti tistih z najhujšimi posledicami. Pogosto je povezana tudi z nekaterimi drugimi dejavniki, kot so nepravilna stran in smer vožnje, nepravilno prehitevanje in neupoštevanje pravil o prednosti. Policisti zato opozarjajo, da lahko vožnja znotraj hitrostnih omejitev na evropskih cestah reši na tisoče življenj. Kot primer na njihovi spletni strani navajajo, da bi se število prometnih nesreč zmanjšalo za približno 4 odstotke, če bi povprečno hitrost v naseljih zmanjšali za samo 1 kilometer na uro, medtem ko bi lahko dosegli za dva odstotka manjše število prometnih nesreč zaradi hitrosti, če bi povprečno hitrost zunaj naselja zmanjšali za 1 kilometer na uro. Na to, da je počasneje tudi zares varneje, pa kaže tudi podatek, da je verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 kilometrov na uro kar 85-odstotna, pri hitrosti 30 pa se verjetnost zmanjša na manj kot 10 odstotkov.