Z njo želi vlada slediti cilju, da se za polovico zmanjša število smrtnih žrtev, je po seji vlade povedal minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel.
Novela med drugim predvideva zaseg vozila, če policist vozniku prepove vožnjo, ta pa z njo kljub temu nadaljuje. V tem primeru bi mu lahko, če bo novela v DZ sprejeta, policist takoj zasegel vozilo. Prav tako bi lahko policist vozilo zasegel, če za volan sede voznik, ki ima prepoved vožnje, ali če v naselju trikrat preseže hitrost za 30 kilometrov na uro.
Za zaostritev kazni za prometne prekrškarje so se po besedah ministra odločili po zadnjem dogodku na Slovenčevi cesti v Ljubljani, ko je vinjen voznik, ki je bil tudi brez vozniškega dovoljenja, do smrti povozil dve dekleti.
Z novelo želijo na vladi slediti cilju, da se število prometnih nesreč s smrtnim izidom zmanjša na polovico, do leta 2050 pa na nič, je povedal Omerzel. Za pripravo novele so potrebovali 15 dni, pri njeni pripravi pa je sodelovala tudi stroka.
Zaradi nekaterih dosedanjih težav s tovornjaki v zimskem času pa novela tudi razširja pooblastila cestninskim nadzornikom na način, da bi ti po novem imeli možnost izločanja tovornjakov iz prometa.
Na novinarski konferenci po seji vlade je direktor urada vlade za komuniciranje Boštjan Lajovic tudi povedal, da je minister za notranje zadeve in javno upravo Gregor Virant policiji izdal usmeritev, da se kazni za prometne prekrške ne pobira zaradi polnjenja proračuna, ampak da se pri tem upošteva statistika prometnih nezgod in interesi lokalnega prebivalstva. Po besedah Lajovica je bila namreč narejena analiza, ki je pokazala, da ni razlogov, da bi bistveno zaostrili kaznovalno politiko.