Slovenija

Nad novo tehnologijo navdušeni tudi starejši

Gabrijel Toplak
26. 5. 2013, 08.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Novost v mariborskem avtobusnem prometu je že sedaj po besedah potnikov naredila precej prijaznejšo 'sliko', saj jih na prihode avtobusov opozarjajo LCD-prikazovalniki.

Gabrijel Toplak, Marprom
Potniki na zaslonu izvedo natančen čas, koliko minut še bo treba čakati avtobus.
»Monitorji potnikom res olajšajo spremljanje avtobusnih voznih redov. Pred to uvedbo se namreč nisem vselej znašel, ko sem številko svojega avtobusa iskal na tabli, na kateri so bili vozni redi vseh mestnih avtobusov. Odslej je laže in tudi starejšim uporabnikom avtobusnega prometa predvsem bolj razumljivo, saj natančno izvemo, kdaj moramo stopiti na 'svoj' avtobus,« je bil nad novo pridobitvijo na nadstrešnici avtobusne postaje City na Titovi cesti v Mariboru navdušen 72-letni Avgust Majerič iz mestne četrti Pobrežje. Mestna občina Maribor je namreč kot rezultat sodelovanja z univerzo oziroma fakulteto za gradbeništvo postavila dva dinamična LCD-prikazovalnika.

Tatjana Štelcer iz občinske službe za odnose z javnostmi je sporočila, da občina kot pridružen partner projekta ATTAC – Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities (izboljšanje mobilnosti in dostopnosti srednje velikih mest) sodeluje v mednarodnem konzorciju partnerjev, in sicer na povabilo projektnega partnerja Fakultete za gradbeništvo UM. Kot pridružen partner pa nima nobenih finančnih obveznosti, le sodeluje pri koriščenju rezultatov in komuniciranju z javnostjo ter promociji rezultatov projekta za Maribor.

»Del projekta je umestitev dinamičnih prikazovalnikov prihoda avtobusa na postajališče v realnem času. Fakulteta za gradbeništvo je pridobila finančna sredstva za izvedbo, glavni cilj projekta pa je bil na osnovi implementacije pilotskih projektov izdelati splošno orodje, ki bo služilo kot pripomoček za izboljšanje sistemov javnega potniškega prometa (JPP) v srednje velikih mestih,« pojasnjuje Štelcerjeva.

Pilotni projekt je vključeval izdelavo programskih rešitev, razvitih izključno na Univerzi v Mariboru, ter strojni opremi, ki je sicer v svetu že dobro poznana, bilo pa jo je treba preizkusiti tudi v Mariboru. »V napoved prikazovanja v pilotu so vključene štiri linije mestnega avtobusnega prometa, in sicer 1, 4, 6, ter 18, ki so tudi najbolj pogoste. V 16 avtobusov, ki vozijo na teh linijah, smo vgradili 'traccer' sledilne naprave, ki prek algoritma programske opreme na zaslonu dajejo potniku na postajališču resnični podatek, čez koliko časa bo posamezni avtobus na postajališču,« še sporoča Štelcerjeva. Glede na pozitivni rezultat umestitve prikazovalnika so v začetku leta v proračunu tudi zagotovili dodatna sredstva za nadaljevanje omenjenega projekta. Skupaj z gradbeno fakulteto in podjetjem Marprom so pristopili k aktivnostim za razširitev števila prikazovalnikov na druga postajališča. Do pričetka novega šolskega leta je skupaj predvidenih 12 prikazovalnikov.

Štelcerjeva je zaključila, da so letos v proračunu v okviru investicij v infrastrukturo avtobusnega prometa zagotovili skupaj 200 tisoč evrov za posodobitev informatizacije JPP, v katero so vključeni tudi prikazovalniki ter s tem povezana nadgradnja obstoječega, že delujočega sistema.

Gabrijel Toplak, Marprom