Pahor, ki se je preizkusil pri delu v proizvodnji, je poudaril pomen tujih naložb v Sloveniji in domačega znanja.
TAM-Durabus je prek nizozemske družbe Durabus v lasti kitajskega koncerna CHTC China. Tuji lastniki so v stečajnem postopku TVM od stečajne upraviteljice Alje Markovič Čas decembra lani za 805.000 evrov kupili zaloge nedokončane proizvodnje nizkopodnih avtobusov in za njih nabavljenega materiala.
Namen pa imajo kupiti tudi opremo in halo, za katero imajo predkupno pravico in jo imajo po zdajšnji pogodbi v najemu do konca leta. To je danes v Mariboru na novinarski konferenci pred uradnim odprtjem proizvodnje, ki sicer na Teznu teče že od 8. marca letos, povedal predstavnik lastnikov Harm Prins. S podjetjem imajo namreč dolgoročne načrte.
Kot sta pojasnila skupaj z direktorjem podjetja TAM-Durabus Holgerjem Postlom, načrtujejo v Mariboru proizvodnjo različnih vrst avtobusov in tovornjakov, pri čemer bo pri avtobusih v prihodnje poudarek na razvoju in proizvodnji električnih avtobusov. Ko bo proizvodnja zapolnjena, predvidevajo skupno okoli 200 delavcev, letna proizvodnja pa bi dosegla 300 avtobusov in sto tovornjakov. Letos načrtujejo, da bodo proizvedli od 50 do 60 avtobusov, zaenkrat za bližnje trge.
Delavcem v proizvodnji se je kot montažer avtobusnih stekel zjutraj ob 8. uri v okviru projekta Skupaj - Spodbujajmo drug drugega pridružil predsednik republike Pahor, ki je bil kasneje tudi slavnostni govornik ob odprtju proizvodnje podjetja.
Pahor je v izjavi za medije poudaril pomen tujih naložb, o čemer je tekla tudi beseda pri njegovih zadnjih obiskih v Franciji in Nemčiji. Kot je dejal danes, je tam ponovil napovedi slovenske vlade, da bo Slovenija bolj odprta za tuje naložbe. "Mi si želimo tujih naložbenikov, ki vidijo Slovenijo kot prostor za varno, dolgoročno naložbo, ki bo pritegnila slovensko znanje, slovenske izkušnje in zaposlila slovenske ljudi," je novinarjem dejal Pahor.
Z obiskom proizvodnje, ki v Mariboru poteka pod okriljem tujih investitorjev, želi Pahor, kot je dejal, na simbolni ravni pokazati zadovoljstvo in hvaležnost ob odločitvi tujcev. Ob tem je omenil, da se z nadaljevanjem proizvodnje avtobusov in tovornjakov "regenerira" blagovna znamka TAM, ki je pomenila industrijski ponos Maribora, hkrati pa investitorji ob uspešni prodaji načrtujejo povečevanje zaposlenih in proizvodnje.
V zvezi z nadaljnjimi postopki v podjetju pa je sicer stečajna upraviteljica Alja Markovič Čas na današnji novinarski konferenci dejala, da bodo po poletnih počitnicah začeli pogovore z Novo Kreditno banko Maribor, ki je največja banka upnica na stavbi, da se dogovorijo glede cene za proizvodno halo in nato začno s postopki za dražbo.
Stavba je v otvoritveni bilanci stečajnega postopka ocenjena na 15 milijonov evrov in je po besedah stečajne upraviteljice glede na trenutne razmere na trgu "nekoliko visoka". Najprej bodo sicer pristopili k prodaji opreme, ki pa ni pod hipoteko. Sicer pa je ocenila, da je sporočilo današnjega dogodka, da se tudi iz stečajnih postopkov da narediti "dobro zgodbo".
Predstavnik lastnikov Prins pa je izpostavil še dobre izkušnje, ki jih imajo pri naložbi v Sloveniji. Dejal je, da ima slovenska vlada "enega najboljših programov" glede tujih naložb in ob izpostavljanju zaposlovanja slovenskih delavcev in slovenskega znanja zavrnil strahove o "kraji" oz. selitvi znanja na Kitajsko oz. zaposlovanju kitajskih delavcev. Dejal je še, da se kot investitorji zanimajo tudi za nekatera druga slovenska podjetja, vendar ni želel izdati, za katera in iz katere panoge.