"Zaradi podražitve vinjet za avtoceste lahko pričakujemo, da bodo mnogi vozniki zavili proti lokalnim in državnim cestam, da bi se izognili dodatnim stroškom poti. To pa lahko poveča tveganja v prometu, tako za voznike kot za lokalne skupnosti", je za STA ocenil tiskovni predstavnik Haka Alan Vojvodić.
Med drugim je spomnil tudi na evropske raziskave, ki so kazale, da se je po uvajanju vinjet v Sloveniji zvišalo število nesreč na lokalnih in državnih cestah pri nas. Kot je dodal, so hrvaški vozniki množično klicali Hak po uvajanju slovenskih vinjet in spraševali za alternativne smeri. Podobno je možno pričakovati v začetku letošnje smučarske sezone.
"Mi se ne ukvarjamo z ekonomskimi razlogi slovenske odločitve, temveč želimo, da vozniki lahko plačajo pravično ceno za pravično storitev ter da je povsem jasno zakaj je treba plačati določeno ceno", je dejal Vojvodić. Meni, da ni jasno kdo in na kakšen način bo preverjal posebno skupino vozil, ki so višja kot 130 centimetrov nad prvo osjo in za katera bo potrebno kupiti dražjo vinjeto. Dodaja, da pri nekaterih avtomobilih to ni preprosto oceniti.
Povedal je, da so se o različnih aspektih posledic podražitve vinjet pogovarjali tudi s kolegi iz AMZS, kot tudi s predstavniki avtomobilskih zvez iz Nemčije in Avstrije.
Vojvodić ni želel potrditi ali bodo sprožili skupno akcijo, kot je bilo v času uvajanja slovenskih vinjet leta 2008, ko so v Sloveniji uvedli polletno vinjeto po ceni 35 evrov, ne da bi voznikom ponudili možnost nakupa vinjete za krajše obdobje. Po opozorilu iz Bruslja, da ne smejo diskriminirati voznikov iz tujine, so v Ljubljani uveljavili tudi vinjeto, ki velja sedem dni.
Podražitev slovenskih vinjet bo lahko vplivala na konkurenčnost hrvaškega turizma, so za portal tportal.hr povedali na hrvaškem ministrstvu za turizem.
Napovedali so pogovore s predstavniki slovenske vlade, da bi ugotovili ali obstaja možnost za spremembo odločitve o novih slovenskih cestninah, ker "dražje vinjete ne prizanašajo turističnem razvoju nobene države".