V 98. letu starosti se je poslovil britanski gledališki velikan Peter Brook. Samouk, ki je že več kot trideset let živel v Parizu, kjer je tudi umrl, velja za enega od očetov modernega gledališča in enega najvplivnejših gledališki režiserjev prejšnjega stoletja.
Sin židovskih imigrantov iz Latvije je že med študijem v Oxfordu pokazal talent za ustvarjalni teater in sredi dvajsetih je že veljal za zloglasnega režiserja, ki podira stare ustavljene prakse in konvencije klasičnega gledališča, pa tudi opere, muzikala in filma.
Njegove predstave, v katere je vpletal akrobacije, pantomimo, goloto, nasilje …, so gledalce hkrati šokirale in navduševale, predvsem pa so bili zgroženi nad njegovimi modernimi postavitvami Shakespearovih dram. Pojasnjeval je, da je angleško povojno gledališče »staromodno, stereotipno in v rokah male peščice zelo konvencionalnih ljudi, ki Shakespeara predstavljajo na najbolj dolgočasen možen način, ki si ga lahko zamislite«.
V sedemdesetih je zapustil Anglijo, se preselil v Pariz in tam ustanovil eksperimentalno gledališče International Centre of Theatre Research. Z njim je gostoval po vsem svetu, vmes pa delal tudi v vseh najbolj znanih gledaliških in opernih hišah po svetu. Med njegovimi najbolj znanimi deli sta deveturni ep Mahabharata ter nasilja in golote polna predstava Marat/Sade. Posnel je tudi nekaj vidnih filmov, na primer Gospodar muh, Kralj Lear, La Tragedie de Carmen in Tell Me Lies.
Ovenčan je bil s številnimi nagradami, med njimi več tonyji in emmyji, prejel je tudi red britanskega imperija in francosko legijo časti.
Od leta 1951 do njene smrti leta 2015 je bil poročen z igralko Natasho Parry, s katero je imel dva otroka, Irino in Simona – oba sta režiserja.
Poglejte si intervju s pokojnim režiserjem: