Darko Brlek, direktor Festivala Ljubljana
"Ponosen sem, da smo lahko spet gostili štajerski baletni ansambel, ki je tokrat predstavil romantični balet v treh dejanjih z naslovom Gusar."
Byronov ep v verzih Gusar (The Corsair) iz leta 1814 poudarja romantično navdihnjenost nad eksotičnimi kraji, kjer se je čas pogosto ustavil v brezkončnosti trenutka in kjer so se lahko uresničile tudi največje fantazije. V pesnikovem delu se kaže v upodobitvi ladijskega kapitana Conrada, ki ga je družba izgnala in ga tako prisilila v piratstvo. Nenavaden obrat usode – ugrabitev lepotice Medore, v katero se Conrad zaljubi – postavi ljubimca pred novo preizkušnjo. Da bi osvojil Medoro in jo osvobodil iz suženjstva paše Seida, Conrad s svojimi prijatelji načrtuje napad na pašev harem in se poda na vznemirljivo pustolovščino.
Romantični balet, ki ga je po Byronovi pripovedi v verzih ustvaril Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges leta 1855, je prvi koreografiral Joseph Mazilier na glasbeno partituro Adolpha Adama, ki se je petnajst let pred praizvedbo Gusarja že proslavil z izvirno glasbo baleta Giselle. Balet je prvič v celoti na slovenskih tleh predstavila mariborska produkcija aprila letos, v plesni kreaciji priznanega latvijskega baletnega ustvarjalca, koreografa in plesalca Aivarsa Leimanisa.