O Marie Kondo pišejo tudi najvplivnejši svetovni mediji, kot sta The New York Times in The Wall Street Journal, število njenih sledilcev na družbenih omrežjih pa iz dneva v dan narašča. Pravzaprav vsa ta evforija ni presenetljiva, saj Marie s svojimi uporabnimi nasveti skrbi, da se ljudje znebijo nepotrebne navlake in v svoje domove uvedejo red.
Prvi dan novega leta je Netflix začel predvajati serijo Tidying Up with Marie Kondo, ki je tudi tiste, ki niso najbolj navdušeni nad uresničevanjem novoletnih zaobljub, »prisilila«, da so pljunili v roke in se podali v akcijo. V resničnostni seriji, ki obsega osem epizod, 34-letna Japonka Marie Kondo, svetovalka za organizacijo in avtorica knjižnih uspešnic, s svojo metodo organiziranega pospravljanja KonMari osrečuje tako najbolj skrbne in spretne gospodinje kot tudi tiste, ki z veliko strastjo kopičijo oblačila, knjige in druge stvari, od katerih se nikakor ne morejo oziroma ne znajo posloviti. O tem, da za serijo vlada veliko zanimanje, pričajo tudi »converti«, Mariejini oboževalci, ki jih je iz dneva v dan več in na družbenih omrežjih z veseljem kažejo, kaj so se med gledanjem oddaje naučili in bolj ali manj uspešno uporabili v praksi. Metoda KonMari, edinstvena tehnika, ki jo je izumila Marie, se osredotoča na iskanje stvari, ki jih imate v svojem domu in v vas zanetijo »iskre veselja«. Z razvrščanjem stvari po zasebnih kategorijah in z določanjem, katere od njih v vaše življenje prinašajo radost, bi svoje domovanje vsaj teoretično morali spraviti v red. Metoda KonMari torej spodbuja pospravljanje po kategorijah, in ne po lokaciji. Začne se z oblačili, sledijo knjige, časopisi in razne druge stvari, ki jim Marie pravi komono, na koncu pa pridejo na vrsto še predmeti s čustveno vrednostjo. »Ohranite samo tiste stvari, ki jih nosite v srcu, ne pa tistih, ki vam ne prinašajo več radosti. Zahvalite se jim za to, da so vam dobro služile, in pustite, da odidejo,« se glasi pravilo, na katerem Marie utemeljuje svoj način pospravljanja.
Marie Kondo s svojimi nasveti osrečuje vse, ki jim je pospravljanje doslej predstavljalo pravo nočno moro. Priznana revija Time jo je leta 2015 uvrstila na lestvico 100 najvplivnejših ljudi na svetu.
Njena metoda ima pridih šintoizma, tradicionalne japonske religije, saj je pet let preživela v šintoističnem svetišču, kjer je svečeniku pomagala med obredi in opravljala tudi razne druge naloge. Čiščenje in organiziranje stvari je namreč lahko duhovna praksa v šintoizmu, ki se ukvarja z energijo ali božanskim duhom stvari (kami) in pravim načinom življenja (kannagara).
Slišala je glas »Boga pospravljanja«
Simpatična Japonka, ki s svojim možem in menedžerjem Takumijem Kawaharo ter dvema otrokoma živi v Los Angelesu, se je s pospravljanjem začela ukvarjati že kot petletna deklica. Kot je pojasnila, je takrat najprej obsesivno pospravljala svojo sobo, potem se je lotila sestrine sobe, naposled pa so na vrsto prišle še sobe njenih prijateljic. Nič drugače ni bilo niti v šoli: medtem ko so se njeni sošolci zunaj igrali, je Marie, znana tudi pod vzdevkom Konmari, raje spravljala v red šolske knjižne police. V nekem intervjuju je obudila spomin na neobičajno izkušnjo, ki jo je doživela pri 15 letih. Takrat je namreč slišala skrivnosten glas, ki ga je tolmačila kot glas »Boga pospravljanja«, ki ji je prišepnil, naj bolje pogleda svoje stvari. »Dojela sem svojo napako. Vedno sem iskala samo tiste stvari, ki sem jih morala odvreči, morala pa bi najti stvari, ki sem ji želela obdržati. Bistvo pospravljanja je identificiranje stvari, ki te osrečujejo!« je pojasnila simpatična dama, ki je že pri 19 letih, ko je na univerzi Tokyo Woman's Christian University študirala sociologijo, ustanovila podjetje za svetovanje KonMari Media. Marie, ki je kot podjetnica tako uspešna, da so jo ustvarjalci slovite revije Time leta 2015 uvrstili na lestvico 100 najvplivnejših ljudi na svetu, rada poudarja, da obožuje nered, saj ji prav ta ponuja možnost, da pokaže svojo največjo strast: strast do pospravljanja.
Popularnost jo je presenetila
Marie je tako priljubljena, da se lahko pohvali že s pravo vojsko oboževalcev na družbenih omrežjih: na Instagramu jo spremlja 2,9 milijona ljudi, na Facebooku ima več kot 770 tisoč zvestih oboževalcev, na Twitterju pa ji sledi 156 tisoč ljudi. Doslej je napisala že štiri knjige, ki si jih je omislilo več milijonov ljudi po vsem svetu. Največji uspeh je požela knjiga z naslovom The Life-Changing Magic of Tidying Up (Umetnost pospravljanja: Urejeno stanovanje bo spremenilo vaše življenje), ki je izšla v več kot 30 državah ter je na Japonskem in v Evropi postala prodajna uspešnica.
S Takumijem Kawaharo, s katerim je poročena od leta 2012, ima dva otroka.
Čeprav je leta 2011, ko se je knjiga znašla na knjižnih policah, po hitrem postopku zaslovela, jo je popularnost, ki ji jo je prinesla omenjena Netflixova serija, močno presenetila: »Seveda sem upala, da si bo čim več ljudi ogledalo mojo oddajo, a to je nad vsemi pričakovanji. Prečudovito je, ko na družbenih omrežjih vidim, da so ljudje sprejeli metodo in se po ogledu oddaje podali v akcijo pospravljanja. To me najbolj veseli.« Presenetil je ni le globalni uspeh serije, v kateri obiskuje družine ter jim pomaga pospravljati in organizirati njihove domove, ampak tudi dejstvo, da so se njeni nasveti izredno hitro prijeli med ljudmi: »Gledalci so potrebovali le teden dni, da so začeli zlagati svoja oblačila in preverjati, ali stvari, ki jih imajo, v njih resnično sprožajo veselje.« Po njenem mnenju je glavna prednost serije v tem, da gledalci lahko na konkretnem primeru vidijo, kako je videti dom, v katerem uporabi metodo KonMari.
Objavljeno v reviji Dom 2/Moje lepo stanovanje št. 3, 29. 4. 2019