Francoski strokovnjaki zato pozivajo k jasnejšim pravilom o odpravi zdravniške molčečnosti, če ti kažejo znake psiholoških težav, ter priporočajo strožje zdravstvene preglede za pilote.
Strokovnjaki Urada za preiskave in analize (BEA) so na novinarski konferenci v Bourgetu nedaleč od Pariza danes z gotovostjo potrdili, da je nesrečo namerno povzročil kopilot, ki je trpel za psihiatričnimi težavami.
Zanimivosti
Ozaveščenost o pomenu zavarovanj se v Sloveniji iz leta v leto povečuje
BEA v poročilu poudarja, da je eden od zdravnikov dva tedna pred nesrečo ugotovil, da bi moral Lubitz na bolnišnično zdravljenju. Lubitz je sicer znake depresije začel kazati decembra 2014, zato je bil pri več zdravnikih, a niti eden od njih ni obvestil letalskih oblasti niti njegovega delodajalca.
BEA je v zaključnem poročilu izdala tudi dve priporočili o varnosti. Predlaga, da bi zdravniki o zdravstvenem stanju pilota morali obveščati pristojne oblasti, ter redno opravljanje pregledov, kadar se piloti zdravijo z antidepresivi.
Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) je po nesreči že pripravila nekaj priporočil, med katerimi je tudi ta, da sta v pilotski kabini ves čas obvezno prisotni dve osebi. Številni evropski letalski prevozniki so sicer to spoštovali že prej, ostali pa so pravilo uvedli po lanskem marcu.
Kot problematična se je izkazala tudi slaba izmenjava podatkov o medicinskih pregledih pilotov, kar je bilo v primeru Lubitza še posebej očitno, saj je bil v mesecu pred strmoglavljenjem pri več zdravnikih, v zadnjih petih letih pa je obiskal kar 41 različnih strokovnjakov. A informacije do njegovih delodajalcev niso prišle.
Preiskava črnih skrinjic je pokazala, da se je kopilot Lubitz znašel sam v pilotski kabini in kljub večkratnim zahtevam posadke ni hotel odpreti vrat, nato pa je letalo strmoglavil.