Električni kot bencinski

Prvih 50 kon po zelo ugodni ceni

PP
9. 3. 2024, 14.35
Posodobljeno: 9. 3. 2024, 17.02
Deli članek:

Nova generacija kone dopolnjuje ponudbo še z baterijsko različico, katere cena bo skoraj primerljiva z bencinsko gnano verzijo. A le za kratek čas.

Peter Pirkovič
Hyundai KONA electric

Kono electric smo v svoji novi izdaji prvič pobliže srečali že lani v začetku jeseni, ko smo obiskali njen rojstni kraj. Po novem se namreč k slovenskim kupcem pripelje iz edine Hyundaijeve evropske tovarne v čeških Nošovicah. Zato velja na tem mestu le ponoviti nekaj znanih dejstev. Kona electric ima v novi generaciji na voljo dve bateriji različnih kapacitet. Šibkejša 48,4 kWh, ki je pridobila nekaj dodatne kapacitete, na papirju omogoča doseg do 377 kilometrov in je povezana z elektromotorjem, ki razvija največ 114 kilovatov. Zmogljivejša baterija s kapaciteto 65,4 kWh ima po WLPT deklariran doseg kar 514 kilometrov, korejski inženirji pa so ji na sprednjo os vgradili elektromotor z najvišjo močjo 160 kilovatov. Izpostaviti velja tudi, da je ta opremljena s 400-voltno polnilno arhitekturo, s čimer bo uporabnik na hitri polnilnici z enosmernim tokom baterijo z 10 na 80 odstotkov napolnil v 41 minutah (največja moč 100 kW), lahko pa energijo oddaja s pomočjo sistema V2L. Tako je mogoče, da s pomočjo posebnega adaptorja nanj priklopimo prenosni kavomat ali pečico. 

Peter Pirkovič
Hyundai KONA electric

Izpostaviti velja, da je kona electric v novi generaciji dimenzijsko nekoliko napredovala. V dolžino meri 4,35 metra, kar je 17,5 centimetra več od predhodnika, za šest centimetrov pa se je povečala tudi razdalja med sprednjo in zadnjo osjo (2,66 metra). Temu primerno je opazno prostornejša potniška kabina. V zadnjem delu je po novem prostora za najmanj 466 litrov in največ 1300 litrov, ko je naslon zadnje klopi podrt. Polnilno »kablovje« ne bo odžiralo prostora v prtljažniku, saj je temu namenjen 27-litrski frunk pod sprednjim motornim pokrovom.

Ob slovenski premieri velja besedo ali dve nameniti še cenovni politiki. Začetna cena za kono s šibkejšo baterijo znaša 43.490 evrov, odločitev za različico z večjo baterijo pa pomeni, da vstopna cena znaša najmanj 48.290 evrov. Bogato založen paket Impression prinaša tri tisoč evrov višjo ceno. A ker bi radi pri Hyundaiju električno kono približali širšemu krogu kupcev, so se skupaj s Korejci odločili, da cene za omejeno serijo avtomobilov (teh bo le 50) s popusti ustrezno prilagodijo. Osnovna verzija električne kone tako stane 34.990 evrov, kar pomeni, da lahko kupci uveljavljajo subvencijo države (6500 evrov) in si s tem občutno znižajo končno ceno vozila. Pri tem velja omeniti, da kona v osnovnem paketu nima vključene toplotne črpalke (dodatek 490 evrov), a kljub temu so pri Hyundaiju prepričani, da bo prav ta predstavljala večino prodaje omejene serije. Vsem ostalim izvedbam so namenili 7500 evrov popusta, zelo jasno pa so poudarili, da promocijske akcije ne bodo podaljševali.

Peter Pirkovič
Hyundai KONA electric

Peter Pirkovič
Hyundai KONA electric