Mali električni križanec, ki po mnenju Volvovih predstavnikov zaradi premijskega značaja nima neposrednih tekmecev, čeprav se jim najbližja zdita hyundai kona in peugeot 2008, je izdelan na novi koncernski platformi SEA2. Slednjo si deli s smartom #1 in kitajskim modelom Zeekr X, oblika pa je delo švedskih mojstrov, ki so vključili kombinacijo prepoznavnih in modernih svežih linij, s katerimi bo EX30 na cesti prepoznaven. Takšen detajl so denimo sprednji žarometi z LED-grafično podobo oblike kladiva (Thors Hammer).
Kompakten, a ravno pravšnji
Najnovejši šved, ki mu čez nekaj mesecev sledi še veliki brat EX90, je dolg 4,23 metra, širok 1,83 metra in visok 1,55 metra, medosna razdalja meri 2,65 metra. Prvi stik s potniško kabino razkriva, da bo prostora na udobnih sprednjih sedežih dovolj za odrasle, na zadnji klopi pa bodo še najbolj uživali mlajši potniki. Za odrasle namreč zelo hitro zmanjka prostora za kolena. Prtljago potnikov je mogoče natovoriti v 319-litrski prtljažni prostor v zadnjem delu vozila, ki ga je s preklopom naslona zadnje klopi mogoče povečati na dobrih 900 litrov. Dodaten odlagalni prostor za polnilne kable je urejen tudi pod sprednjim pokrovom (frunk). V večjem delu notranjosti so uporabljeni številni reciklirani materiali, gumbov in stikal praktično ni, so pa zato uredili več manjših odlagalnih mest. Piko na i predstavlja napredna digitalizacija v obliki 12,3-palčne tablice oziroma zaslona na dotik, kjer so svoje znanje združili mojstri iz Googla, Appla in Qualcomma. Na prvi pogled zanimiva zasnova, ki v določenih pogledih spominja na Tesline rešitve. Predal pod sredinsko konzolo denimo lahko odpremo z aktivacijo prek zaslona, pozicijo zunanjih vzvratnih ogledal pa uporabnik nastavlja s stikali na volanu.
Baterija in hitrost
Pri Volvu so večkrat izpostavili, da je EX30 najhitrejši volvo v vsej zgodovini serijskih modelov. Do 100 km/h potrebuje zgolj 3,6 sekunde. Podatek je kakopak vezan na različico z dvema elektromotorjema, ki razvijata 315 kilovatov skupne sistemske moči in kar 400 Nm navora, vgrajeno pa ima 69 kWh baterijo (450 km dosega). A bolj kot ta navita verzija bo za mnoge nove kupce zanimiva različica z daljšim dosegom. Ta ima vgrajena eno električno enoto z najvišjo močjo 200 kilovatov, baterijski zalogovnik NMC (nikelj-mangan-kobaltov oksid) pa ima 64 kWh uporabne kapacitete (bruto 69 kWh). Za seboj za lahko vleče prikolico, ki ne bo težja od 1400 kilogramov, različica z enakim pogonom in manjšo 51 kWh litij-ionsko baterijo pa lahko vleče le tono težko prikolico. Tovarniško deklariran doseg znaša 344 kilometrov. Polnjenje z 10 na 80 odstotkov z enosmernim tokom bo v optimalnih okoliščinah trajalo 25 minut, največja moč pa bo dosežena pri 154 kilovatih, za počasnejše domače polnilnice pa ima EX30 vgrajen 11-kilovatni polnilnik.
Kot pravijo pri Volvu, sta dva trgovca v Ljubljani in Mariboru do zdaj zbrala nekaj več kot 20 naročil in za vsakega pobrala začetnih 500 evrov predujma. Ker je za EX30 tovarna trenutno le na Kitajskem (leta 2025 začnejo proizvodnjo tudi v belgijskem Gentu), povpraševanje z različnih koncev sveta pa nadpovprečno, trgovci avtomobilov ne morejo naročevati na zalogo, zato se bo čakalna doba gibala okrog šestih mesecev. Kupci lahko izbirajo med petimi različnimi barvami, možna je kombinacija s črno streho, na voljo so 18-, 19- in 20-palčna platišča brez vidnih vijakov, v bogatejših paketih opreme bo avto opremljen z ozvočenjem Harman Kardon (devet zvočnikov s 1040 vati izhodne moči), digitalni ključ bo na voljo s posodobitvijo programskem opreme na daljavo sredi prihodnjega leta, za fiksno panoramsko stekleno streho s posebno IR-zaščito pa je možno dodatno naročiti poseben senčnik. Začetna cena je postavljena tik pod 40 tisočaki, najcenejša različica z daljšim dosegom bo stala 45 tisoč evrov, vstopna verzija z dvema motorjema pa 50.255 evrov.