Avto-moto

Najboljša trojka doslej?

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
14. 7. 2014, 10.05
Posodobljeno: 8. 1. 2016, 14.21
Deli članek:

S pogonom xDrive zanesljiva in s paketom M tudi zavidljivo športna.

BMW velja za proizvajalca športnih, udobnih in zanesljivih vozil. Enka, trojka, petka, sedmica in sedaj še vmesniki s sodimi številkami, ki dopolnjujejo ponudbo. Trojka je ena najbolj priljubljenih in na naših tleh najbolje prodajanih. BMW ni bil nikoli poceni, a vendar so cene najmanjše enke in že omenjene trojke dostopnejše, zato si ta avto lahko privoščijo tudi mnogi običajni smrtniki. BMW-jeva trojka je na voljo kot klasična limuzina, karavan, coupe, cabrio in seveda gran turismo (GT). Za vsakogar nekaj.


In če se ne morete odločiti, kaj bi izbrali, naj bo to GT. Je velik, prostoren, udoben in uporaben. S svojimi merami že močno posega v razred večje petice. Običajne trojke je daljši za 200 mm, medosna razdalja je podaljšana za 110 mm. S tem so dosegli, da je za noge potnikov na klopi zadaj 70 mm več prostora. GT trojka je tudi višja, za 80 mm, višje pa sedijo tudi potniki, in sicer za 60 mm. Vse to so proporci, ki zagotavljajo udobno vožnjo vsem petim potnikom. Delno kupejevska oblika ji daje tudi zunanjo dinamičnost in eksplozivnost.

Pri BMW-ju so resnično odlično opravili delo in trgu ponudili vsestranski avto z odličnimi voznimi lastnostmi za še vedno sprejemljivo ceno. Na testu smo imeli trojko GT z dvolitrskim dizelskim motorjem in v snežno beli barvi. Ta se je avtomobilu odlično podala, kar je razvidno tudi s priloženih fotografij. Notranjost je bila črna z dodatki v barvi višnje in ozaljšana s prestižnimi materiali. Veliko je tudi usnja, tako na sedežih kot armaturni plošči, ter kvalitetnih dodatkov v sijoči izvedbi. Bili smo veseli, da se tudi na teh prstni odtisi niso zelo poznali, kar je sicer težava tovrstnih površin. Voznikovo okolje je skoraj idealno odmerjeno.

Avto je imel električno izdatno nastavljiva prednja sedeža. Voznik zato hitro najde najboljši položaj za volanom, ki je ravno tako nastavljiv v vse smeri. Oba sedeža sta imela tudi nastavljivo ledveno oporo. Vrhunsko! Osrednji del armaturne plošče za volanom je postavljen pokonci, kot smo pri BMW-jih vajeni. Je odlično berljiv in ponoči športno rdeče oranžno osvetljen. Med obema okroglima merilnikoma (vrtljajev in hitrosti) se izpisujejo mnoge pomembne informacije, tudi o porabi goriva in napotkih za varčno vožnjo. Podatki o trenutni hitrosti in skrajšana navodila z navigacije so se v testnem modelu s pomočjo head-up projektorja izpisovali tudi na spodnjem delu vetrobranskega stekla. To vozniku zagotavlja, da je njegov pogled vseskozi usmerjen tja, kjer je to najpotrebneje, na cesto. Navigacija je odlična, ponuja nekaj različnih pogledov in nas je vsaj v širši okolici Ljubljane vodila skrajno zanesljivo in natančno.

Naj omenimo, da je bil testni avto opremljen s športnim paketom M, ki med drugim prinaša usnjen volan z večnamensko in kratko prestavno ročico, oblečeno v usnje napa z logotipom M. Paket opreme vključuje tudi merilnik hitrosti, ki je značilen za motošport, merilnik vrtljajev z rdečimi merilnimi skalami v obliki kronografa in rdečim kontrastnim krogom, podvozje M sport in način vožnje sport+, ki je na stikalu za uravnavanje dinamike vožnje. Ustavimo se še pri prtljažniku. Ta je s 520 litri, z lahkim dostopom in električnim odpiranjem in zapiranjem zadnjih vrat lahko dostopen in prostorsko razkošen. Polica nad njim je dvojna. Polovica pri odpiranju vrat ostane v položaju, ki omogoča, da nanjo tudi kaj položimo, druga polovica pa se skupaj z vrati dvigne. S postopnim podiranjem klopi zadaj lahko naredite prostora za preko 1.600 litrov, vendar mislim, da to ne bo prav pogosto potrebno. Pa saj kakšnega starega pralnega stroja res ne bi naložili, a ne!?

Na prvi pogled boste paket M aerodynamics prepoznali po povečanih odprtinah za zrak v dinamično oblikovanih sprednjih odbijačih, ki omogočajo motorju, da diha, bočni pragovi pa poudarjajo obliko vozila. Tu je še difuzorski vložek v kovinski barvi dark shadow na zadnji strani vozila, kromana izpušna cev ter 18-palčna lita platišča double spoke. Celotni paket opreme zaokrožujejo air breather in prečke rešetke hladilnika v obliki ledvičk v črni barvi visokega sijaja.

A za avto je pomembno tudi srce. To je seveda motor. Oznaka na zadku 320d pove, da je pod pokrovom 2-litrski dizelski motor z močjo 135 kW (184 KM) in navorom 380 Nm. Odlično srce, ki veliko limuzino brez težav požene v dir. Izolacija notranjosti je odlična in hrupa iz okolice in motorja skoraj ni slišati. A slednjega voznik čuti na volanu in stopalkah. Verjemite nam, voziti ga je res pravo veselje. Ob tem je ta motor še presenetljivo varčen. Na našem testu je bila povprečna poraba 6,7 litra na 100 prevoženih kilometrov. Voznik ima na izbiro štiri načine vožnje: osnovni comfort, varčevalni eco pro, sport in sport +. Vsak ima svoje kvalitete. Športna sta namenjena dinamični vožnji, ko bodo tudi gume včasih zacvilile, comfort in sploh eco pro pa sta izrazito varčevalno in ekološko naravnana. S slednjim lahko po naših meritvah z enim tankom prevozite do 10 % daljšo razdaljo. Informacije o svojem slogu vožnje voznik razbere z armaturne plošče. Sistem vas v tem načinu opozarja na "pretežko" nogo na stopalki za plin in pravočasno izbiro prestave, obenem pa izpisuje, za koliko ste si z ekološko in varčno vožnjo brez dolivanja goriva podaljšali pot. Sistem nam je bil tako všeč, da smo včasih kar pozabili, da bi bili lahko malo bolj športni, saj smo raje tekmovali sami s sabo in se veselili podatka o podaljšanem dosegu.

Pri testnem avtomobilu ne smemo pozabiti še na sistem xDrive. To je BMW-jev štirikolesni pogon, ki skrbi za varnost, a ohranja užitke pogona na zadnji kolesi. Ponaša se z variabilnim prenosom moči prek elektronsko krmiljene večlamelne sklopke. Njegovi glavni funkciji sta osnovno razmerje prenosa 40:60 v korist zadnjih koles ter možnost, da po potrebi prenese celotno moč na prednjo ali zadnjo os. Sposobnosti sistema xDrive smo preizkušali v ekstremnih pogojih. Svoje naloge ni uspel v popolnosti opraviti le pri enem speljevanju na poledeneli strmini. Tam je priskočil na pomoč sistem za nadzorovani spust HDC, ki deluje tudi pri vzvratni vožnji.

Ključno vlogo pri optimizaciji voznih lastnosti ima sistem za elektronski nadzor stabilnosti DSC (dynamic stability control). Ob zagonu motorja deluje osnovni način, ki ob najmanjšem zdrsu koles odvzame moč, po potrebi zavre posamezno kolo in s tem poskrbi, da avtomobil ne zaide z začrtane smeri. Delovanje koles ves čas nadzira in uravnava pametna krmilna elektronika. Zato sistem deluje proaktivno, kar pomeni, da predvideva voznikove želje in namere in glede na razmere na cesti hitro ter neopazno spreminja razmerje moči med prednjo in zadnjo osjo. Razmere na cestah med našim testom niso bile take, da bi sistem v celoti preizkusili, v mejnih situacijah, ki smo jih nekoliko zrežirali, pa je svoje delo opravil z odliko.

BMW 3 GT je avto, ki ne razočara. Cene se začnejo pri 38 tisočakih. Za 320d xDrive GT zahtevajo 43.500 evrov. Če pa bi želeli takšnega, kot smo ga imeli na testu, boste morali primakniti še 14.000 evrov. Ni poceni, a se splača!

BMW 320d xDrive GT

Mere (dolžina/širina/višina)

4.824/1.828/1.508 mm

Medosna razdalja

2.920 mm

Motor

1.995 cm3, dizel

Menjalnik

6-stopenjski, ročni

Moč

135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt./min

Navor

380 Nm pri 1.750-2.750 vrt./min

Poraba/CO2

4,4/5,9/5,0 l/100 km*/130 g/km

Povprečna poraba na testu

6,7 l/100 km

Končna hitrost

230 km/h

Pospešek 0–100 km/h

8,0/ s

Prtljažnik

520/1.600 l

Cena

57.541 € (testni)

*izvenmestna/mestna/kombinirana

Objavljeno v Auto Bild Slovenija št. 91.

You'll need Skype CreditFree via Skype