Megane RS red bull racing RB8 je bil narejen v čast osvojitve svetovnega prvenstva formule 1 moštva Red Bull z voznikom Sebastianom Vettlom v sezoni 2012.
Proizvodnja megana RS je serijska, red bull racing pa je omejena serija. Razlike med obema niso velike, a obstajajo. Na zunaj je omejeno serijo moč prepoznati ne le po posebni modri barvi, pač pa tudi po srebrnih vložkih (letev na odbijaču, ročaji vrat, zunanja ogledala, spojler na zadnjem robu strehe) ter rdečih dodatkih (rdeče obarvane Brembo zavorne čeljusti, nalepke z dvema rdečima bikcema). Dodali so oštevilčene aluminijaste obrobe pragov ter 19-palčna platišča, črna in s sivimi obrobami. In to je praktično vse. Notranjost namreč ne prinaša enakega športnega pridiha in je takšna, kot je v običajnem RS-u. Drugih športnih izrazitosti razen odličnih Recarovih sedežev in aluminijastih stopalk ni zaznati. Armaturna plošča se zdi skoraj preveč "običajna" za tovrstno vozilo. Seveda ima tudi to svoj namen. Vendarle gre za cestno različico vozila, ki še vedno rada razvaja, po drugi strani pa je bistven njen zunanji videz. Saj vemo, da nam je vsem ljubo, če se ozirajo za nami. Pa čeprav le zaradi avtomobila.
Da vendarle ne bomo prestrogi, nekaj športnih detajlov je še. Vse, kar je odeto v tkanine ali usnje, je šivano z rdečo nitjo, prav takšne barve je tudi okrasna črta na armaturni plošči. Megane RS RB8 je prinesel novost, ki je sedaj na voljo tudi v serijski različici. Gre namreč za sistem R-link oziroma kombinacijo navigacijsko-multimedijskega vmesnika in RS-zaslona, preko katerega lahko voznik analizira in beleži svoje dirkaške podvige. Prejšnja generacija slednjega je bila namreč na voljo le v kombinaciji z majhnim dvobarvnim zaslonom, tokrat pa so ga združili z navigacijsko napravo in 17,8-centimetrskim barvnim zaslonom. Telemetrija za večino seveda ni uporabna, a ostaja izredno zabavna zadeva, ki takšnemu meganu doda še nekaj več dirkaškega veselja. Pri tem pa vseeno velja opozorilo. Voznikov pogled mora biti usmerjen na cesto in je zato preveliko število takšnih in drugačnih igračk lahko tudi malo nevarno. Vesten voznik bo le redko usmeril pogled na podatke, ki se izpisujejo na zaslonu na sredini armaturne plošče.
Pri vozilu te vrste se navadno ne razmišlja o prostornosti bodisi potniškega bodisi prtljažnega prostora. Gre za športne užitke, od katerih bosta imela največ le dva, voznik in sopotnik. Zadnja klop seveda je in na njej bosta našla svoj prostor dva potnika, a pri športni vožnji bosta potrebovala dober želodec. V zadku je na voljo prtljažnik s 377 litri prostornine, kar je povsem dovolj.
Še enkrat več, bistvo je v vožnji in športnih užitkih. Morda tudi v tem, da se vsaj enkrat počutimo približno tako kot svetovni prvak Sebastian Vettel, ko se pelje skozi bokse. Vožnja ni udobna, je pa športna. Podvozje bo za mnoge pretrdo naravnano, menjalnik morda premalo natančen, a vse ostalo je prava fantazija; že od zvoka, ki ga ob odločnem pritisku na stopalko za plin prispevata motor in izpušni sistem. Če bo noga pretežka, vas bo na prestavljanje navzgor opozoril nadležen pisk. Avto do 100 km/h na uro pospeši v pičlih šestih sekundah, zato nam verjemite, da vas pospešek pošteno "zalepi" ob odlične športne sedeže. Zavore svoje delo opravijo odlično, prav tako vsi potrebni varnostni sistemi. Na nekoliko spolzkem vozišču bo avto ob odločnem speljevanju malce zanihal levo in desno, a le za trenutek. S pomočjo naprav in voznikove odločnosti bo že v naslednjem trenutku drvel v želeni smeri.
Omejitve na slovenskih cestah so jasne, zato bodo mnogi na cesti enako hitri. Če pa se vam zdi vozilo pred vami le malo preveč nadležno, ga boste odločno, hitro in varno prehiteli. Megane RS red bull racing RB8 ni potovalni avtomobil. Je športnik po duši in srcu in tudi potrebuje prav takšnega voznika. Za občutno mero adrenalina se je le še potrebno zapeljati na kakšnega od bolj ali manj oddaljenih dirkališč in si dati duška. Če vam ni do tega, tega megana nikar ne kupujte. Običajna cesta ni dirkališče, s takšnim avtom pa je počasi zelo težko voziti. Pa še drago. Vozili smo se bolj ali manj po običajnih cestah. Speljevali smo odločno, a se držali omejitev. Kljub temu je bila povprečna poraba na testu 11,7 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Bi? Ne bi? Odločitev je vaša. Je pa res, da je ta francoz relativno poceni. Morda avto kakšne prestižnejše znamke nudi tudi kakšen detajl in užitek več, pa vendar ga v športnosti zelo težko prekaša. Ga pa občutno prekaša v ceni. Za megane želijo, glede na njegove lastnosti, skromnih 35 tisoč evrov.
Renault Megane RB8 |
|
Motor |
1.998 cm3 bencin |
Menjalnik |
6-stopenjski ročni |
Moč |
195 kW (265 KM) pri 5.500 vrt./min |
Navor |
360 Nm pri 3.000-5.0003.000-5.000 vrt./min |
Poraba/CO2 |
6,2/9,8/7,5 l/100 km*/174 g/km |
Povprečna poraba na testu |
11,7 l/100 km |
Končna hitrost |
254 km/h |
Pospešek 0–100 km/h |
6,0 s |
Mere (dolžina/širina/višina) |
4.312/1.804/1.435 mm |
Medosna razdalja |
2.640 mm |
Prtljažnik |
377 l |
Cena |
35.600 € (testni) |
*izvenmestna/mestna/kombinirana
Objavljeno v Auto Bild Slovenija št. 91.