Avto-moto

Ekstremno velik

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
26. 3. 2014, 14.14
Posodobljeno: 26. 3. 2014, 14.27
Deli članek:

Res je velik in prostoren ta kangoo. Extrem je namenjen tistim, ki imajo avanturistični duh ali morajo premagovati tudi manj obljudene ceste in poti.

Kot ostali člani družine Renault je bil tudi kangoo deležen lahne prenove tako zunanjosti kot notranjosti. Največ razlike je na prednjem delu, kjer je velik znak tega francoskega proizvajalca. Paket opreme Extrem doda veliko plastike, ki ščiti pločevino pred poškodbami. Prednji in zadnji odbijač se zajedata še globlje v stranski del avtomobila. Nesimetrično oblikovana stranska stekla razbijajo monotonijo sicer visokega avtomobila.

Dostop v notranjost omogoča dvoje klasičnih prednjih vrat in par drsnih zadaj. Slednja pokrivajo veliko odprtino, skozi katero sta vstopanje in izstopanje več kot enostavna. Nekoliko so nas razočarale kljuke, ki so plastične in ne dajejo vtisa, da bodo zdržale toliko in toliko odpiranj. Zmotil nas je tudi zatič, ki je precej močan in zahteva nekoliko več moči pri zapiranju.

Zadek je pravokotno odrezan, krasijo pa ga velika prtljažna vrata, ki odprta tvorijo zelo uporaben nadstrešek. Nakladanje tako tudi v deževnem vremenu ni zoprno opravilo. Omenimo še izredno veliko prednje vetrobransko steklo, ki zagotavlja odličen pogled na cesto in okolico.

Tudi notranja višina je nadpovprečna in prav zaradi nje se zdi prostornina tega avtomobila še večja, kot dejansko je. Notranjost je tudi zaradi tega zračna in svetla. Da ne bi bila monotona, so oblikovalci nad vetrobransko steklo namestili izdatno polico, še eno zaprto letalsko s tremi pokrovi pa tudi na sredino stropa pred potnike na zadnji klopi.

Če omenimo še odlagalne prostore na armaturni plošči, predale v vratih in velik zaprt predal pred sovoznikom, lahko že sami sklepate, da za prtljago in vse drobnarije v kangooju prostora ne zmanjka. Celo toliko ga je, da se vam bo morda zgodilo, da boste kakšno zadevo nevede skrili.

Kangoo je kljub svoji okorni obliki družinsko naravnan avto z udobnimi petimi sedeži z veliko sedalno površino. Zadnja klop je sestavljena iz treh enako velikih sedalnih površin, kar omogoča udobno sedenje tudi trem odraslim. Kangoo je dolg skoraj 4.300 mm, a pri tem še vedno dovolj okreten. Medosna razdalja se močno približa 2.700 mm in zagotavlja izdatno notranjo dolžino. Zato ni težav s prostorom za noge ne za potnike na prednjih sedežih ne za potnike na zadnjih.

Tale renault je tudi izredno prilagodljiv. Naslon prednjega sopotnikovega sedeža lahko podrete in omogočite prevoz daljših stvari. Če to ni dovolj, z nekaj spretnosti podrete še zadnjo klop in ob tem dobite ravno dno ter 660-litrski prtljažnik se spremeni v kar 2.600-litrskega. Armaturna plošča je dovolj sodobna, da vas ne bo vseskozi spominjala, da sedite v križancu med osebnim in dostavnim vozilom.

V paketu Extrem ste prikrajšani za nekaj sodobnih pripomočkov, med drugim tudi ni Renaultovega R-linka in zaslona na dotik ali vsaj zaslona s prikazom podatkov z radijskega sprejemnika in klimatske naprave, ki mu je namenjena udrtina pod vetrobranskim steklom. V takem primeru je ta prostor idealen za mobilnik, denarnico in še kakšno malenkost. Tudi radijski sprejemnik ni integriran v armaturo, a to ni toliko moteče, kot je to, da je potrebno zaradi nekoliko slabšega sprejema pogosto spreminjati frekvenco za boljši zvok. Testni kangoo se je bahal s samodejno klimatsko napravo, senzorji za pomoč pri parkiranju zadaj in tempomatom.


Sicer pa je bistvo paketa Etrem v tehniki. Avto je namreč opremljen s stikalom za aktiviranje Renaultovega sistema Extended grip. Deluje v kombinaciji z elektronskim nadzorom stabilnosti in s sistemom za pomoč pri speljevanju navkreber. Extended grip uravnava porazdelitev moči na prednji kolesi. Računalnik glede na podlago priredi delovanje zavor in določi, koliko navora bo razdelil na pogonski kolesi. Sistem je dober za spolzke podlage, kot sta blato in sneg, in makadam, ne more pa zagotavljati enakih lastnosti, kot jih ponuja štirikolesni pogon. Zato pri premagovanju vzpetin ne pričakujte preveč. Kangoo extrem kljub dodatku v imenu ni pravi terenski avto, bo pa zadovoljil marsikaterega voznika, ki sebe in družino rad popelje v povsem neokrnjeno naravo. V osnovi avto ni postavljen višje od običajnega kangooja, si pa lahko dodatno višino zagotovite z doplačilom za dodatno povišano podvozje.


Kaj bo tak kangoo zmogel, je odvisno tudi od pogonskega agregata. V testnem kangooju je bil pod pokrovom dobro skrit novi najzmogljivejši 1,5-litrski dCi, ki zmore 80 kW moči. Prihaja iz družine Energy in ga odlikujeta dokaj dobra odzivnost in nizka poraba. Na našem testu poraba po podatkih iz potovalnega računalnika ni presegla 5,6 litra na 100 km. Kot večina Renaultovih motorjev je bil tudi ta opremljen z dodatkom ECO, ki ga lahko vklopimo s stikalom, ki se nahaja med prednjima sedežema. Sistem pomaga vozniku k čim bolj varčni in optimalni obremenitvi motorja in posledično porabi plinskega olja. Dodaten prihranek je omogočal tudi start-stop sistem, ki je deloval brezhibno. Pri tem motorju, ki sicer navdušuje, se je potrebno navaditi le na to, da je hladen precej grob in glasen. Vožnja je udobna in kljub velikosti in višini nagibanja karoserije ni toliko, da bi bila nevarnost za morsko bolezen. S tem motorjem je avto tudi spodobno hiter in dinamičen in mu tudi kakšno prehitevanje počasnejših vozil ne predstavlja večjega napora.


Paket Extrem in nekaj dodatne opreme (samodejna klimatska naprava, prednji brisalci s senzorjem za dež, kovinska barva, lita platišča, pregradna mreža v zadku) določita kangooju ceno 18.135 evrov. Veliko za tistega, ki mu je avto le osnovno prevozno sredstvo za vsak dan, in nekaj manj za avanturista, ki skupaj s svojo družino rad smuča, kampira, se podaja na brezpotja in avanturistične podvige. Za slednjega so prostor, okretnost in zmogljivost primarnega pomena. Če lahko dobi še nekaj opreme iz luksuznega razreda, tudi ni nič narobe.

Podatki o avtomobilu

Renault

Model

Kangoo Extrem

Motor                                                                

4-valjni, spredaj prečno

Delovna prostornina

1461 cm3

kW (KM) pri min-1

80 (110)/4.000

Nm pri min-1

240/1.750

Največja hitrost

170 km/h

0-100 km/h

12,3 s

Menjalnik

6-stopenjski, ročni

Pogon

Prednji

Izpust CO2

119 g/km

Poraba goriva*

5,0/4,4/4,6 l/100 km

Posoda za gorivo/vrsta goriva

60 l/dizel

Prtljažnik

660-2.600 l

Mere (D/Š/V)

4.282/1.829/1.801 mm

Medosna razdalja

2.697 mm

Prikolica zavirana/nezavirana

1.350/695 kg

Teža praznega vozila

1.320 kg

Nosilnost

660 kg

Stroški/jamstvo

Norma o izpušnih plinih

EU5

Cestnina/zavarovanje na leto*

96,00/438,41 EUR

Servisni intervali

40.000 km/2 leti

Tovarniška garancija/omejitev km

2 leti/brez

Jamstvo na prerjavenje

12 let

Osnovna cena

13.410,00 EUR

Cena testnega vozila

18.135,00 EUR