Res, vmes so nekje še kombi limuzine. BMW-ejeva trojka je tradicija in na nek način legenda. Najbolj želena je limuzina, a tudi karavan se kar dobro prodaja. Je pač čistokrvni BMW.
Prav karavan smo po slovenskih cestah zapeljali tudi mi. Bleščal se je v beli barvi, z nekaj kroma in s športnimi dodatki. Z oblikovanjem karavana je včasih križ. Mnogi so se že pošteno opekli, ko so iz limuzine ustvarili karavan. Predvsem zadek je za oblikovalce pravi izziv. Do vključno zadnjega para vrat se karavan veliko ne razlikuje od limuzine. To velja tudi za trojko. Razlika je v nadaljevanju, ko se streha podaljša vse do zadnjega dela vozila. Pri BMW-ju so zelo dobro in elegantno podaljšali stransko linijo in jo zaključili z velikimi zadnjimi vrati. Raznolikost so dosegli s strešnim spojlerjem in z rahlo padajočim zadnjim steklom, ki se prelomi v ravno odrezana vrata, globoko ugreznjena v zadnji odbijač. K atraktivnemu videzu dosti pripomorejo zadnje luči in elegantno vdrt prostor za registrsko tablico. Po sprednjem delu karavana ne boste ločili od limuzine. Dve veliki ledvički, ki sta se že v preteklosti napihovali in ožili, sta danes markantni in vpadljivi, kot se za tega bavarca spodobi. Ob zadnji prenovi so bili prenovljeni žarometi, ki so sedaj še nekoliko drznejši, predvsem pa odlično opravljajo svojo vlogo. Voziti ponoči je skoraj tako kot podnevi, še posebej z vgrajenim pametnim sistemom za menjavo pozicijskih in dolgih luči. Ta avto zna voznika razvajati z dodatki, ki večajo varnost, lajšajo upravljanje vozila ali pač popestrijo samo vožnjo.
Že pred časom je BMW izgubil svojo posebnost, proti vozniku rahlo obrnjeno armaturno ploščo. Danes je ta razporejena po celi dolžini, kar daje tudi sopotniku dober pregled nad nekaterimi napravami, ki vplivajo na udobje. Omenimo odlično delujočo dvopodročno samodejno klimatsko napravo. Ta poskrbi, da ob hladnih jutrih v potnike ne pošilja neogretega zraka, ampak čaka, da se motor nekoliko ogreje, in potem diskretno začne z dovajanjem toplega zraka. Dokaj velika notranjost se hitro ogreje. Do takrat se lahko voznik in sopotnik razvajata z ogrevanjem prednjih sedežev. Takšno ogrevanje toplo priporočamo, saj resnično godi celotnemu telesu. Masaže še niso vgradili, a verjamemo, da bo kmalu na voljo. Lahko pa prednja sedeža naravnate tako, da bo oprijem telesa najbolj optimalen in sedenje kar se da udobno. Pri tem bo voznik še vedno brez težav upravljal z vsemi gumbi in stikali, ki so mu na voljo. Ekskluzivni (no, v zadnjem času to rešitev uporablja vedno več znamk) iDrive z gumbom, vrtljivim in pomičnim v vse smeri, ter dodatnimi stikali okoli njega upravlja skoraj 80 % vseh naprav. Z njim se po mili volji lahko zabava tudi sopotnik. Delovanje vseh naprav in njihovo upravljanje se izpisuje na velikem ekranu, ki je na vrhu sredinskega dela armaturne plošče. Morda deluje kot tujek in mu včasih močnejša svetloba nekoliko zmanjša vidnost, a so to le napakice, ki jih pravzaprav ne smemo preveč zameriti.
Imeti ali ne imeti – to pri tem avtu ni vprašanje. Zagotovo bi večina rekla imeti. Kupiti ali ne kupiti – to je že težje. Odgovor je povezan z debelino denarnice. BMW pač ni poceni in tega tudi nihče ne pričakuje. Za kvaliteto in udobje je potrebno nekaj prispevati. In če vam uspe zbrati denar, ste lahko prepričani, da ga boste z nakupom trojke karavan zagotovo pametno porabili.
Lahko pa zapišemo, da nam je rešitev v seriji X, kjer je ekran integriran v armaturno ploščo, bolj všeč. Da je radijski sprejemnik odličen, da iz zvočnikov prihaja skoraj perfekten zvok, pa tudi ni treba posebej poudarjati. V tako premišljeno izdelanem avtu težko najdeš kakšno napako. Če pa že, je ta zgolj stvar okusa. Mi bi želeli nekoliko bolj igrivo notranjost, morda več barvne raznolikosti. Črna je elegantna in hvaležna, a za naš okus vse preveč konservativna. Po drugi strani je ta karavan namenjen družinski vožnji, morda nekoliko bolj resnim družinskim očetom in mamam, ki izberejo črno tudi zaradi razposajenosti in nepredvidljivosti otrok, saj je neobčutljiva za morebitne madeže in enostavna za vzdrževanje. O uporabljenih materialih pa ne bi izgubljali besed, saj so iz vrha ponudbe.
Pa naj gre za blago na sedežih in oblogah vrat ali armaturno ploščo. Na čričke lahko kar takoj pozabite, v tem avtu niso dobrodošli in se tega tudi zavedajo. Potniki na zadnji klopi so v trojki morda prikrajšani za kakšen centimeter ali dva. A če bosta na zadnji klopi le dva, bosta sedela dovolj udobno. Zaradi karavanske oblike je tudi prostora nad glavami dovolj. Tri otroške sedeže je na zadnjo klop sicer teoretično možno postaviti, a v praksi ne najbolj priporočljivo, saj bi si bili trije malčki enostavno preblizu. Ne bo pa težav s prtljago.
Lepo obdelan prtljažnik z lahkoto požre 495 litrov prtljage. Z zlaganjem zadnje klopi (razmerje 40:20:40) ga lahko povečate do razkošnih 1.500 litrov. V vse smeri je dovolj centimetrov, da s kakršnokoli prtljago res ne bo težav. Ali bi v tem avtu zares želeli prevažati velike gospodinjske aparate ali drugo opremo, ki je ne moremo šteti za osebno prtljago, pa res nismo prepričani. Je vendarle nekoliko prelepo obdelan. Mnoge bo razveselil tudi sistem za pritrjevanje prtljage z aluminijastim vodilom in dvema pritrdilnima trakovoma. Da pa vse skupaj postane še enostavnejše, poskrbi električno odpiranje prtljažnih vrat. Zadostuje le pritisk na gumb, ki je na ključu, in v nekaj sekundah bo pred vami zazevala prava jama. Dobrodošlo, kadar se avtu približate s polnimi rokami nakupovalnih vrečk.
Vožnja v tem avtu je prijetna in lahko tudi precej dinamična. Vse je odvisno od voznika in njegove energije in želje. S pomočjo gumba na sredinskem delu med prednjima sedežema lahko svoje želje tudi prišepnemo tehniki. Ta sicer najprej ponudi način confort, ki je precej nevtralen in naravnan k udobju.
Bolj športni bodo izbrali sport ali celo sport+, s katerim bodo izklopili nekatere sisteme za varno vožnjo in s tem upravljanje povsem prevzeli v svoje roke. Tu pa so še tisti, ki jim je tudi pri družinskem športniku všeč ekonomična in varčevalna vožnja. Način eco zmanjša delovanje klimatske naprave in še nekaterih drugih porabnikov energije ter naredi stopalko za plin manj občutljivo. Odličen samodejni 8-stopenjski menjalnik bo začel prestavljati pri nižjih vrtljajih. Kako varčna je vaša vožnja, lahko opazujete na ekranu in med merilnikoma za volanom, kjer se vam izpisujejo kilometri, ki ste jih pridobili do ponovnega polnjenja rezervoarja za gorivo. Resnici na ljubo jih ravno veliko ne boste dodali, je pa vest zaradi zmanjšanja potrate energije in onesnaževanja okolja nekoliko čistejša. O motorju le stavek ali dva, saj smo ga predstavili že v naših prejšnjih številkah, ko smo testirali druge modele BMW. Gre za dvolitrski štirivaljnik z močjo 135 kW (184 KM) in navorom 380 Nm pri 1.750–2.700 vrtljajih. Motor se lahko pohvali s svojo živahnostjo in tudi dokaj ugodno porabo. Proizvajalec obljublja povprečno porabo 4,9 l dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Absolutno dosegljivo, a z vožnjo, ki ljubitelje te avtomobilske znamke in dinamične vožnje ne bo razveseljevala. Sami nismo bili ne preveč varčni in ne preveč razposajeni. Na koncu testa smo po prevoženih 600 kilometrih zabeležili porabo okroglih šest litrov na 100 kilometrov. Pričakovano in zadovoljivo.