Tirolski pravijo tudi dežela gora, njeni prebivalci pa so ji nadeli vzdevek dežela športa. Ker so čudovite pohodniške poti poleg najsodobnejših žičnic ponos Tirolcev, se ljudje, ki prihajajo v tiste konce, radi potepajo po planšarijah in kočah. Turisti ne uživajo le v naravi, temveč tudi v domačih specialitetah, surovine zanje so pridelane na domačih kmetijah. Ambiciozni Tirolci nenehno razvijajo ponudbo, in to počno z nasmehom.
Družina je temelj uspeha. Nekateri med njimi so še posebej uspešni. Začetek podjetniške zgodbe družine Schultz sega v leto 1925, ko se je Marthina prababica, kot še veliko žensk po prvi svetovni vojni tam naokoli, sama prebijala skozi življenje. Kakor je vedela in znala, je morala poskrbeti za šest vedno lačnih ust. »Ni imela ničesar razen poguma. Kot preprosta kmečka ženska z obilico zdrave pameti je tako rekoč brez denarja kupila sirarno, zavihala rokave in se lotila dela. Počasi je širila kmetijo in povečevala število živine. Uspeh ni izostal,« je pripovedovala Martha in dodala, da so bili v delo vpeti vsi, od najmlajših do najstarejših. Vsak je prispeval po svojih zmožnostih. Vsi pa so se zavedali, zakaj delajo.
Vse za posel. Marthina stara starša (v družini je bilo sedem otrok) sta prispevala nove dimenzije. Njen oče Heinrich, ki je bil vodja lokalne podružnice banke, je konec šestdesetih let prejšnjega stoletja odprl prvi penzion, nekaj kasneje pa še prvo žičnico. »To je bil zame zelo čustven trenutek, saj sva s Heinzom veliko časa preživela pri žičnici. Navzela sva se ljubezni do tehnike in športa.« Danes ima podjetje sedem velikih smučišč na Tirolskem in Koroškem, gondole v Hochzillertalu, resort Grossglocner Kals-Matrei, smučarski center Sillian-Hochpustertal, žičnice v St. Jakobu in na ledeniku Mölltaler in Mallnitz. Kako veliki so, priča podatek, da imajo več kot 1500 sob različnih kategorij – od hostla do najbolj luksuznih, v katere prihajajo na oddih zvezde svetovnega formata, kot so šef Red Bulla Dietrich Materschitz, voznik formule 1 Sebastian Vettel, nogometaš Bastian Schweinsteiger in drugi. Obenem so še lastniki igrišča za golf, gradbenega podjetja, zavarovalnice, reklamne in turistične agencije, kopice gostiln, sirarne.
Močne in enakopravne ženske. »V naši družini so bile ženske vedno enakopravne moškim, nikoli se niso podrejale, zato so bile tudi tako uspešne. Spomnim se, ko mi je kot majhni babica govorila, da ni nič pretežko, da zmorem in ne smem biti nikoli odvisna od nobenega moškega. Polagala mi je na srce, da moram toliko delati in zaslužiti sama, da si lahko kadarkoli kupim katere koli čevlje želim,« se je spominjala in dodala, da bi to priporočila vsaki ženski kjerkoli na svetu. Od malega je bila zelo trmasta in je vedno sledila svojim sanjam. »Starši so želeli, da bi študirala turizem v Innsbrucku, ker je bil bliže domu. Sama sem pri 15 letih uredila vse potrebno, da so mi poslali vpisnico iz šole v Salzburgu. Trma se mi je vedno obrestovala, saj sem si postavljala cilje in jih dosegala. Z bratom sva že četrta generacija družinskega podjetništva Schultzevih, peta že čaka, saj imam 21-letnega sina, ki je po poklicu farmacevt. Vesela sem, da je oče, ki je pred leti žal prehitro umrl za levkemijo, verjel v naju z bratom. Ključe družinskega podjetja nama je z bratom predal, ko sem bila stara 21 let. To je bila ogromna čast, veliko zaupanje, pa tudi gromozanska odgovornost.«
Pomembno je biti neodvisen. Schultzevi so se od nekdaj neustrašno lotevali novih projektov. »Spominjam se, kako sem se z direktorjem banke pogajala za projekt. Dvomil je, da nam bo uspelo. Izgovorila sem si dobre tri mesece, da uresničimo zadano. Z bratom in sodelavci smo garali kot nori, na koncu pa je tudi direktor priznal, da nam je uspelo skoraj nemogoče. Dragocena dediščina mojih prednikov je zavedanje neodvisnosti. Od nekdaj je bilo za nas pomembno, da smo neodvisni od bank, saj le tako lahko sledimo svojim sanjam, postavljamo cilje, pa tudi pogoje. Vsako leto veliko investiramo in se širimo. Žičnice so odprte devet mesecev na leto. V preostalih pa jih obnavljamo in gradimo nove,« je razlagala podjetnica, ki zna opaziti poslovno priložnost na vsakem koraku. Tako iz leta v leto širijo turistično ponudbo. Ljudje pri njih lahko počnejo res veliko stvari – od trekinga, hoje v hribe, alpinizma, kolesarjenja do smučanja … Isti gostje prihajajo tako poleti kot pozimi.
Več v reviji Zarja št. 50, 12. 12. 2017.