Modna oblikovalka in menedžerka sta združili moči in napadli Ameriko. Po dveh letih dela njune ekipe so oblačila, narejena v Sloveniji, spravila na noge občinstvo na newyorškem tednu mode, nato pa prepričala še veliko ime ameriške modne industrije. Ninino kolekcijo Kardia želijo na ameriškem tržišču predstaviti kot znamko visokega ranga. Oblikovanje je Ninino življenje, Lucija pa je rasla s podjetništvom v družini in komaj čaka, da se vsak dan znova vrže v delovni dan. Mladi ženski smo zaslišali, kakšna je dandanes skrivnost uspeha.
Kako bi po dveh tednih, odkar sta se z ekipo vrnili z newyorškega tedna mode, opisali svojo ameriško izkušnjo?
Nina: Zdaj, ko so se vtisi malo usedli, še boljše. Sem v sedmih nebesih in tam sem zelo utrujena. (smeh) Začel se je učinek snežne kepe in pravzaprav smo si šele obuli gojzerje. Treba bo stisniti zobe in se podati na pohod. New York je bil zelo uspešen začetek.
Ali sploh že lahko povesta, s kom sta se tam dogovarjali?
Lucija: Imen, s katerimi imava poslovne načrte, ne moreva povedati. Pa bi imeli kaj povedati, verjemite! Radi bi, da je vse pravno formalno urejeno.
Sta pa videti zelo zadovoljni – čutiti je, da je v igri neko ime, na katero sta zelo ponosni.
Lucija: Dobili smo odziv ene najkompetentnejših oseb v modnem svetu New Yorka, zelo povezane z newyorškim tednom mode. Lansira najboljše znamke in je v stiku s stilisti znanih ljudi, pomembnimi kupci, modnimi hišami. S tem res lahko nekam prideš.
Prepričati stiliste znanih je sedaj zelo pomembno, kajne? Četudi je zvezda stopnjo nižje kot na primer Angelina Jolie, bo v Ameriki obleka, ki jo bo nosila, še vedno naletela na izjemen odziv.
Nina: To, da nosi neka znana oseba tvojo kreacijo, ima v Sloveniji popolnoma drugačen učinek kot v Ameriki. Če pri nas oblečeš znano Slovenko, pride k oblikovalcu naslednja stranka, rekoč: tisto mi je bilo zelo všeč, ampak jaz nočem tega! Medtem ko v ZDA hočejo vsi točno tisto obleko!
Lucija: Ni poanta samo v tem, da spravimo Ninine kreacije na hollywoodske obraze, za kar smo dobili povratno informacijo, da bi se znalo zgoditi. Pomembno je, da so v Ninini kolekciji prepoznali material, ki se ga bo dalo dobro uporabiti v editorialih najprestižnejših modnih revij.
Na newyorški teden mode se moraš kvalificirati. Kaj vse je treba narediti?
Nina: Za osrednji teden mode so zelo zahtevni pogoji, veliko korakov je treba izpolniti, za kar si bomo v bližnji prihodnosti tudi prizadevali. Mi pa smo sodelovali na neodvisnem tednu mode, na katerega se lahko uvrstiš, dokler še nisi velik. Ampak tudi tja ni tako lahko priti. Pred dvema letoma sem se že prijavila, da smo malo pošnofljali, kje smo. Takrat smo dobili prve pozitivne odzive. Letos pa sem se prijavila s kolekcijo Kardia in pravzaprav ne vem, kako te matrajo v naslednjih krogih, ker so nas potrdili že v prvem. Lahko smo preskočili korake, kot so razgovor in pregled izdelkov. Sporočili so mi, da smo kotirali najvišje in da naj potrdimo udeležbo. Zaradi tega smo bili zelo veseli in ponosni.
Kako tak projekt sploh začneš? Tako se v modni svet iz Slovenije še ni podal nihče.
Nina: Mislim, da res ne. Vedno sem šla po svoji poti, ne počutim se dobro v združevanju s kolegi oblikovalci, s katerimi se sicer dobro razumem, a vedno delam po svojem občutku. Že prvo revijo pa mi je pomagala izpeljati Lucija.
Lucija: Z Nino se res poznava že dolgo, vmes sem sicer delala v farmacevtski industriji za ameriško korporacijo. Po spletu naključij in sreče sva se spet našli. Med svojim petletnim bivanjem in delom v New Yorku mi je uspelo pridobiti naveze ter vzpostaviti dobre odnose z ljudmi iz poslovnega in modnega sveta. V Nininem projektu sem videla potencial, v katerega res verjamem. Zato sem bila pripravljena potegniti vse ase iz rokava. Pomagal mi je moj veliki prijatelj iz New Yorka.
Več v Zarji, št. 18, 20. 10. 2015
Kako sva očarali New York
Modna oblikovalka in menedžerka sta združili moči in napadli Ameriko. Nino Šušnjara in Lucijo Gubenšek smo zaslišali, kakšna je dandanes skrivnost uspeha.