AMD Krško v novo sezono z novim pristopom

##IMAGE-3428491##
Zadnji konec tedna v marcu se bo uradno začela nova sezona v spidveju, v katero AMD Krško vstopa bolj optimistično kot prejšnja leta. Razlog za optimizem tiči predvsem v dejstvu, da bo vlogo klubskega trenerja prevzel nekdanji tekmovalec AMD Krško Izak Šantej. O tej pridobitvi in pričakovanjih smo se pogovarjali Gregorjem Arnškom predsednikom športne komisije pri AMD Krško.
Po kar nekaj letih ima AMD Krško zopet klubskega trenerja. Kaj je bil vzrok temu, da je bil klub tako dolgo brez?
V prvi vrsti je bil problem v denarju in mogoče tudi nekoliko v tem, da sem si zadal nalogo vodenja komisije nekoliko preveč demokratično, kar pomeni, da sem včasih preveč spraševal tekmovalce, kaj si želijo. Do sezone 2009 je bilo to urejeno tako, da je naš odličen tekmovalec Izak Šantej kot aktiven voznik pomagal mlajšim. Po njegovi zadnji poškodbi in slovesu od aktivnega tekmovanja pa smo dejansko ostali brez trenerja. Izak zaradi rehabilitacije in pozneje službenih in družinskih obveznostih ni zmogel časovno uskladiti vsega in se kljub povabilu in prošnjam ni odločil za prevzem te odgovorne in včasih nehvaležne funkcije. V sezoni 2010 smo se dogovorili za sodelovanje z Gerhardom Lekšetom, vendar se ni obneslo, probleme trenerja pa smo občasno reševali še z vodjo treningov in ali sodelovanjem s tujimi trenerji, ki so s svojimi tekmovalci prihajali k nam na treninge.
Zakaj se sodelovanje z Gerhardom Lekšetom, ki je prav tako nekdanji tekmovalec AMD Krško in hkrati tudi zadnji voznik, ki je za klub osvojil naslov državnega prvaka daljnega leta 1994, ni obneslo?
Razlogi so večplastni. V vodstvu kluba nismo bili zadovoljni predvsem v pristopu in načinu dela. V drugi polovici sezone pa je bilo tudi precej pripomb s strani tekmovalcev in po pogovoru z njimi smo sprejeli odločitev, da sodelovanja ne podaljšamo, kajti podprl ga je le en voznik. Seveda dopuščam možnost, da so nekateri med vozniki zaradi slabših osebnih rezultatov to hoteli pripisati Lekšetu, vendar smo takrat pač upoštevali večinsko mnenje voznikov in sodelovanje prekinili.
In kaj pričakujete od novega trenerja?
S Šantejem imamo dogovor 1+2 kar pomeni, da že v prvem letu pričakujemo določen napredek pri tekmovalcih in če se bo ta pokazal, se dogovor podaljša za naslednji dve leti. Osebno verjamem, da je Izak sposoben s tekmovalci narediti napredek. V prid mu govori tudi to, da je on avtor nacionalnega programa za izdajo licence trenerja s strani AMZS, ki je v tem športu tudi edina pooblaščena inštitucija za izdajo panožne trenerske licence.
Mnogi ljubitelji in poznavalci vodstvu kluba očitajo, da AMD Krško ni znalo in še danes ne zna zadržati svojih tekmovalcev, ki so odhajali v druge klube ali celo prenehali s aktivnim tekmovanjem Kako to komentirate?
Določenih stvari iz preteklosti, ko še nisem bil na funkciji, ne želim komentirati. Ne bi bilo korektno ne do društva ne do tekmovalcev.
Društvo so v njegovi zgodovini zapuščali najvidnejši tekmovalci kot so Krešo Omerzel, Roman Špitaler, Gerhard Lekše, Denis Štojs. Letos bo za Ljubljančane vozil Kristian Revinšek, v vašem mandatu sta odšla dva od naštetih.
Kot sem dejal, ne želim komentirati dohodov v preteklosti, ker pravih vzrokov ne poznam. Lahko rečem le to, da kolikor vem, se je večina vračala nazaj. Na same gostilniške debate pa tako osebno kot po funkciji ne dam kaj dosti. Lahko seveda nekoliko osvetlim sliko tudi z drugega zornega kota, saj menim, da se premalo sliši druga plat medalje. Društvo je v preteklosti, kot tudi danes, vlagalo precejšnja sredstva v tekmovalce. Zavedati se je potrebno, da so finančna vlaganja v vzgojo tekmovalcev precej velika, saj gre za tehnični šport. Pri tem seveda pričakujemo povračilo v obliki dobrih rezultatih, saj le ti pritegnejo gledalce. Če ni rezultatov, ni gledalcev in manj denarja od vstopnin. Tudi za sponzorje postanejo takšni tekmovalci manj privlačni, kar je tako naš, kot njihov problem. Zaradi slabših rezultate se posameznikom sredstva zmanjšujejo, kar pa jim razumljivo ni všeč in tu je in bo srž problema. Drugače pa mislim, da so vsi omenjeni končali kariere v našem društvu. Tako kot ostali, se je tudi Denis vrnil in je še aktiven voznik našega društva, vendar s poudarkom, da je zasebnik in vanj ne vlagamo. Nudimo mu le osnovne stvari, kot so licenca, gorivo in podobno. Kar pa se tiče Kristiana, je zgodba sledeča. V dveh letih je za društvo odpeljal mislim da le tri dirke. Izrazil je željo, tako kot mnogi pred njim, da poskusi za eno leto v drugem društvu in pri tem mu nismo delali težav. Upam, da sem s tem nekoliko pojasnil oziroma razsvetlil sliko. Če se izrazim v nekoliko bolj poslovnem jeziku, so nekateri tekmovalci brez napredka in rezultatov kot nasedle investicije. Vlagaš, vendar če ni povračila v obliki rezultatov, smo v društvu kot dobri gospodarji prisiljeni sredstva preusmerjati tja, kjer rezultati so, oziroma upamo, da bodo.
Kako pa je v teh ne ravno dobrih časih s financiranjem tekmovalcev?
Že v lanski sezoni smo se vodstvo in tekmovalci pogovorili in dosegli dogovor o zmanjšanju financiranja. Sredstva smo jim kasneje po dogovoru prepolovili, a v teh časih drugače ni šlo. Kot drugi, tudi sam nisem bil nad tem navdušen, a ko ti sponzorji zaradi krize prepolovijo sredstva in pade tudi obisk prireditev, je ta ukrep edino, kar ti ostane, da preživiš. Osebno mi ni bilo lahko to izpeljati, a so tekmovalci to razumeli in sprejeli. Tudi pri organizaciji Grand Prixa zaradi krize nismo podaljšali pogodbe. Upam, da je to le začasno. Tudi te krize bo moralo enkrat biti konec.
Smo pa v društvo tako dokazali svojo zrelost in prilagajanje dejanski situaciji v regiji in državi in bi bili lahko s tem zgled marsikomu. Nekatere druge športne panoge in društva v Posavju in državi se obnašajo, kot da krize ni in da za njihove dejavnosti sredstva morajo biti. Upam, da jih bo situacija, v kateri smo se znašli v vseh športih, prizemljila. Naši gledalci pa zaradi našega zategovanja pasu niso skorajda nič prikrajšani.
Pričakujete napredek tekmovalcev?

Seveda. Kljub zmanjšanju sredstev sem mnenja, da je še precej rezerv in to predvsem v tekmovalcih samih. Mislim, da s tehničnega vidika ne zaostajajo kaj dosti za konkurenco, vendar imamo zelo mlade tekmovalce, ki po mojem mnenju še zdaleč niso dali od sebe vsega, kar od njih pričakujemo. Predvsem v mednarodnem merilu so še veliki dolžniki.
Ko ste že omenili organizacijo, kaj gledalce v Posavju in Dolenjskem od dirk čaka v letošnjem letu?
Letos bomo organizirali pet dirk in sicer državno prvenstvo posameznikov, mladinsko državno prvenstvo, pokalno tekmovanje nacionalnih ekip, pozivno dirko za Zlati znak Občine Krško in Evropsko prvenstvo, ki je novost v sistemu evropskega članskega prvenstva posameznikov. Potekalo bo po sistemu dirk za Grand Prix, Krško pa bo gostilo eno od štirih finalnih dirk.
Kakšna pa je razlika v ceni organizacije ene od dirk serije SGP in tega prenovljenega sistema EP?
Dirka v seriji SGP nas je okvirno stala 300.000 evrov, organizacija Evropskega prvenstva pa bo več kot pol cenejša. Pri tem pa lahko mirno poudarim, da bo konkurenca nastopajočih in sama dirka zelo kvalitetna in bo le malo zaostajala za serijo SGP, kar je za gledalce in nas zelo dobra novica.
Kateri od domačih voznikov bo vozil na tej dirki?
V AMD Krško si želimo, da bi lahko sami določili, kateri od tekmovalcev naj zastopa barve Slovenije. Upam, da nam bodo na naši matični zvezi to dovolili, lahko pa se zgodi, da bomo o tem odločali v komisiji za spidvej. Sicer točnega pravilnika še nismo dobili, a obstaja več možnih scenarijev. Najboljši bi bil ta, da bi se kateri od tekmovalcev uspel skozi sita kvalifikacijskih dirk in EP Challengea uvrstiti direktno v finale, kar bi pomenilo, da bo sodeloval na vseh štirih finalnih dirkah. Če to ne uspe nikomur, bo nekdo pač zastopal barve Slovenije na dirki pri nas v Krškem. Ko od evropske zveze (UEM) dobimo točne podatke o samem sistemu tekmovanja, vam te z veseljem sporočim.
Če se za konec vrneva nazaj na tekmovalce AMD Krško, od koga letos pričakujete največ?
Letos bo za AMD Krško vozilo šest voznikov. Štirje člani in dva mladinca. Med člani bodo letos, če grem od najstarejšega proti najmlajšim, barve AMD Krško branili Denis Štojs, Samo Kukovica, Matija Duh in kot prestopnik med člane Aleksander Čonda. Od mladincev pa nas bosta zastopala Žiga Radkovič in Matic Ivačič. Kot predsednik športne komisije pri AMD Krško od naših članskih voznikov pričakujem, da se bodo predvsem v mednarodnih sistemskih dirkah svetovnega in evropskega prvenstva bolj približali rezultatom Mateja Žagarja. Od mladincev pa najprej, da ostane naslov mladinskega državnega prvaka v Krškem in da se v mladinski konkurenci evropskega in svetovnega prvenstva uvrstita najmanj v naslednji krog. Osebno sem mnenja, da bo letos najbolj napredoval mladi Matic Ivačič.