Seviqc Brežice: Na mokriškem gradu eden vodilnih ansamblov stare glasbe v Evropi

Vljudno vabljeni na koncert ansambla Musica Aeterna Il duello musicale (Glasbeni dvoboj) Capricornus versus Bertali; v torek, 25. 8. 2015 ob 20:30 na grad Mokrice. Koncert, ki sliši na ime "Il Duello Musicale", prikazuje virtualno, glasbeno zgodovinsko srečanje umetnikov Capricornusa in Bertalija. Še danes se namreč muzikologi in glasbeni teoretiki ukvarjajo z sonatami iz antologije Prothimia suavissima in pri tem pogosto trčijo ob presenetljive ugotovitve.
Na koncertu bodo poslušalci prisluhnili milemu zvoku, petju in retoriki godal iz različnih družin glasbil.
O projektu
V 17. stoletju je bila Bratislava eno najpomembnejših mest glede kakovostnega glasbenega ustvarjanja v cerkvah in katedralah. Ta glasbeni razvoj sta navdihnili kulturno razviti sosedi Avstrija in Madžarska. Zgodba Capricornusa in Bertalija je pomembna še danes, poleg tega pa zbirka Prophimia suavissima duodenal duodenum prima e seconda vsebuje tudi dela avtorjev ki še vedno niso bili prepoznani. Ansambel Musica Aeterna meni, da primerjava kompozicijskih slogov, ki jo bodo izvedli na koncertu, lahko pomaga razrešiti marsikatero vprašanje.
O koncertnem programu
Leta 1672 je bila v Nemčiji objavljena antologija z naslovom Prothimia suavissima (»Najslajše hrepenenje«), ki je vsebovala 24 cerkvenih sonat za tri ali štiri glasove in basso continuo. Avtor antologije je naveden kot »J. S. A. B.«, kar je Sebastien Brossard, nekdanji lastnik edine ohranjene kopije, razvozljal kot »Bertali«. Verjetno je imel v mislih violinista in skladatelja sonat Antonia Bertalija (roj. 1669). Slovaški muzikolog Ladislav Kačic je ugotovil, da je prvih šest sonat drugega dela identičnih tistim v antologiji Continuation der neuen wohl angestimmten Taffel-Lustmusic (1671) Samuela Capricornusa (roj. 1665 na Madžarskem, kapelnika v Bratislavi in Stuttgartu). V tej zbirki najdemo tudi eno skladbo, katere avtor naj bi bil Antonio Bertali. Med sonatami Prothimia suavissima pa so nekatere, ki jih pisni viri pripisujejo Bertaliju, Johannu Heinrichu Schmelzerju in Davidu Pohleju. Sonate se med seboj očitno slogovno razlikujejo, zato lahko domnevamo, da so nekateri založniki po Capricornusovi in Bertalijevi smrti izrabili njune skladbe in jih objavili skupaj s skladbami drugih avtorjev. Deli antologije so polni resnih napak.
O umetnikih
www.musicaaeterna.sk
Peter Zajíček, umetniški in koncertni vodja ansambla Musica Aeterna že več let uspešno sodeluje s Centrom baročne glasbe v Versaillesu in drugimi partnerji iz tujine, kot so Nizozemski festival stare glasbe v Utrechtu, Dnevi stare glasbe v Sopronu, Bachovi dnevi v Berlinu, Bachfest v Leipzigu, Švedski baročni festival v Malmöju in drugimi.
Z Musico Aeterno redno sodelujejo tudi znani skladatelji, solisti in strokovnjaki s področja stare glasbe (med njimi so: Alfredo Bernardini, Christophe Coin, Richard Fuller, Enrico Gatti, Martin Gester, Paul Goodwin, John Holloway, Jan Kleinbussink, Catherine Mackintosh, Charles Medlam, Andrew Parrott, Simon Standage in John Toll).
Poleg tega je več kot 25 zgoščenk ansambla prejelo ugledne mednarodne nagrade, na primer nagrado Diapason d'Or leta 1994, 1995 in 2002 za zbirko Concerti Grossi Georga Muffata.
Njihove umetniške dosežke in glasbeno ustvarjanje hvalijo mednarodni kritiki in Musico Aeterno štejejo med vodilne ansamble stare glasbe v Evropi.