© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
»Potrebujemo boljše zveze z Rudolfovim!«
Čas branja 1 min.

FOTO: 111 let od prihoda vlaka v Belo krajino


dolenjski-list
Vaša zgodba
24. 7. 2025, 10.20
Posodobljeno
13:05
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

V zbirki novomeške enote Zgodovinskega arhiva Ljubljana hranimo razglednico železniške postaje Semič z vlakom na tirih, ki vodijo do najdaljšega enotirnega železniškega predora na slovenskih tleh, kmalu po odprtju železniške proge v Beli krajini.

2048-1267-max.jpg
Zgodovinski arhiv
Železniška postaja Semič kmalu po odprtju železniške proge v Beli krajini

»Mi želimo in potrebujemo boljše zveze z Rudolfovim!« se je glasil apel Belokranjcev leta 1898, vendar je belokranjska proga luč na koncu predora zagledala šele 20 let po prihodu vlaka v Novo mesto (1894). Slavnostni vlak je z novomeške postaje v Metliko zapeljal 25. maja 1914 in sopihal skozi predore Kapitelj (238 m), Ruperč vrh (90 m), Peščenik (409,7 m) in Semič (1.975,2 m).

V Semiču so vlak pričakali učenci s petjem državne himne. Skozi Rosalnice je vlak prispel v Metliko in od tam v Črnomelj, kjer je sledila gostija v hotelu Lakner. Zvečer je vlak čez 225 m dolg viadukt pri Otovcu v Novo mesto prisopihal v rekordnih 58 minutah. Vožnja iz Novega mesta v Ljubljano, z minutnim postankom v Grosupljem, je takrat trajala dobri dve uri. Belokranjska železnica je bila zadnja železniška proga na slovenskem ozemlju, ki je bila zgrajena v Avstro-Ogrski.

Dunja Mušič, Zgodovinski arhiv Ljubljana, enota Novo mesto


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.