V zimskih dneh je koža v prvi vrsti občutljiva na mrzel zrak, s katerim se sreča vsakič, ko stopimo na ulico. Nobene usluge ji ne dela niti ogrevanje, ki zrak v prostorih dodatno izsuši, le redko pa v prostorih najdemo vlažilnike. Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so preverili, ali so trditve proizvajalcev losjonov za telo, ki kožo vlažijo, resnične ali morda obljubljajo preveč. Na testu so preverili 14 izdelkov, za katere so odšteli med 1,99 in 26,99 evra. Dobre izdelke najdemo v vseh cenovnih razredih, kot navajajo, pa je razlika v oceni kakovosti med najcenejšim in najdražjim izdelkom minimalna.
V čem se losjoni razlikujejo
Razlike v ocenah med izdelki se kažejo predvsem v pomanjkljivem označevanju, zavajajočih navedbah in vsebnostih nezaželenih kemikalij. Med njimi najdemo take, ki vsebujejo kemikalije, ki motijo delovanje hormonskega sistema, pa tudi take, ki lahko vplivajo na zdravje (alergijske reakcije, pojav lišajev) in so hkrati obremenitev za okolje (akumulira se v vodi) ter vsebujejo dišavo lilial, ki velja za enega od alergenov v parfumskih oljih.
Zakaj je koža suha
Razlogov za suho kožo je lahko več (okoliščine, pretirana uporaba mila, starosti, hormonsko (ne)ravnovesje, kožne bolezni, dednost …), a pogosto lahko pomaga dober losjon ali mleko za telo, ki kožo navlaži in pomiri ter prepreči neprijetno srbenje, luščenje in rdečico na koži. Kako dobro izdelek navlaži kožo, so na ZPS preverjali s posebno napravo – korneometrom, ki meri električno zmogljivost v povrhnjici. Čim bolj vlažna je koža, večja je njena električna kapaciteta, saj voda pospeši gibanje ionov v električnem toku. Primerjali so stopnjo vlažnosti kože na podlahti, namazane s standardnim izdelkom, in stopnjo vlažnosti kože, namazane s testiranim izdelkom. Ugotovili so, da testirani izdelki bolj ali manj zadostijo potrebi po navlažitvi, a odstopanja vsekakor so. Preverili so tudi izdelke z oznako za »suho« in »zelo suho« kožo. Na področju kozmetike sicer ni posebej opredeljeno, kdaj je koža »suha« in kdaj »zelo suha«, pa tudi na testu se je izkazalo, da bistvenih razlik v vlaženju kože med enimi in drugimi izdelki ni.
»Smooth sensation«, »deep moisture«, »werwöhnende pflegelotion« …
Prepoznate zgornje navedbe? Kot poudarjajo na ZPS, ne samo da so nekatere navedbe zavajajoče, tudi večina testiranih izdelkov je bila na sprednji strani brez slovenskih navedb. Informacije je tako treba poiskati na hrbtni strani, a za pregled in razlago boste velikokrat potrebovali povečevalno steklo ali vsaj »dobro oko«.