Od septembra morajo vsi novi dizelski avtomobili, ki so naprodaj v državah EU, dosegati standard za emisije euro 6 - ta dovoljuje 80 miligramov dušikovih oksidov na prevožen kilometer, medtem ko je standard euro 5 pri 180 miligramov na prevožen kilometer.
Organizacija Transport & Environment je analizirala vse najnovejše podatke o kršitvah zakonodaje EU glede onesnaževanja zraka s strani avtomobilov, najslabše pa se je odrezal Audi, katerega emisije so 22-kratno presegle dovoljeno mejo, so v sporočilu za javnost navedli v društvo za sonaraven razvoj Focus in dodali, da so pri preizkusu na cesti le trije od 23 testiranih vozil izpolnjevali nove standarde.
V povprečju novi dizelski avtomobili v EU onesnažujejo zrak petkrat bolj od dovoljenih količin.
"Glavni razlog je uporaba cenejših, manj učinkovitih sistemov za čiščenje izpušnih plinov v avtomobilih, prodanih v Evropi. Glede na nedavno objavljene podatke to dovoljujejo pomanjkljivi sistemi za testiranje. V nasprotju pa dizelski avtomobili istega proizvajalca, ki se prodajajo v ZDA, uporabljajo boljše sisteme za čiščenje izpušnih plinov in proizvajajo nižje emisije," so poudarili.
Novi testni sistem bo prvič meril dizelske emisije v 'realnem svetu', vendar bo veljal za vse nove avtomobile šele od 2018 naprej. Medtem si proizvajalci avtomobilov po pojasnilih organizacije Transport & Environment še naprej prizadevajo za odložitev in oslabitev uvedbe testov z zahtevanjem nadaljnjih sprememb pravil, dogovorjenih julija letos.
"Vsak nov dizelski avto bi zdaj moral biti čistejši, ampak le eden od desetih dejansko je. To je eden glavnih vzrokov za tako zaskrbljujočo onesnaženosti zraka v mestih. V ZDA proizvajalci avtomobilov prodajajo čistejše dizelske avtomobile, a evropski državljani ravno tako potrebujemo čist zrak," je poudarila Katarina Otrin iz društva Focus.