Slovenija

Sečoveljske soline se spreminjajo v območje brez avtomobilov

STA/J.P.
12. 9. 2015, 15.33
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

V Krajinskemu parku Sečoveljske soline so v sklopu projekta Cars-out!, ki se financira iz finančnega mehanizma EGP, prišli do sredstev, s katerimi želijo do prihodnjega leta postati prvi park v Sloveniji brez motornih vozil.

Tilen Pajek

Prvi korak je bila izgradnja lesenega mostovža, poleg ureditve poti pa bodo nabavili tudi ekološka prevozna sredstva.

Prejšnji teden so tako v krajinskem parku svečano odprli leseni mostovž, ki predstavlja prvo od infrastrukturnih naložb v sklopu projekta Cars-out!. Cilj je, da bi bile Sečoveljske soline prvi upravljani park v Sloveniji, kamor noben obiskovalec ne bo prišel z motornim vozilom, je za STA pojasnil vodja parka Andrej Sovinc.

Sečoveljske soline so skupaj s partnerji iz Krajinskega parka Strunjan in norveškega parka Jotunheimen uspeli na razpisu za projekta, ki ga financira finančni mehanizem EGP, dobiti dobrih 998.000 evrov za zmanjšanje negativnih vplivov motoriziranega prometa na zavarovanih območjih. Od tega bodo 900.000 evrov porabili za naložbe, s katerimi bodo Sečoveljske soline dejansko postale območje brez motoriziranega prometa.

Prva investicija je že omenjeni leseni mostovž, preko katerega bodo obiskovalci prišli do kanala Lera in od tam preko kamnitega nasipa, ki ga bodo v okviru projekta prav tako obnovili, vse tja do osrednjega dela parka z multimedijskim centrom. Skupno gre za več kot kilometer dolgo pešpot.

Kot pravi Sovinc, bodo s tem "ločili pešpot od edine servisne poti, ki bo v tem parku še ostala" in na kateri bodo zaradi transporta soli ohranili potrebni minimum motoriziranih prevozov. Že zdaj se sicer tako obiskovalci kot zaposleni po parku gibajo peš ali uporabljajo električna vozila.

Celoten projekt, vključno z ureditvijo vseh pešpoti in nabavo potniške kompozicije, naj bi zaživel do prihodnjega poletja.

Med naložbe v projektu sodi preplastitev prečne poti, ki vodi do term na prostem, s čimer bo ta primernejša za električna vozila, ob tem pa novih posegov v park ne predvidevajo. Prav tako bo dotrajano čuvajnico ob vhodu v park nadomestila nova, ob kateri bodo uredili tudi pokrit prostor.

Finančno najzahtevnejša investicija, vredna 300.000 evrov, pa bo nabava električne kompozicije za skupno 50 potnikov, s katero bodo omogočili obisk 2,5 kilometra oddaljenega muzeja na lokaciji Fontanigge. Prav poleti je bilo ob hudi vročini namreč nepredstavljivo, da bi obiskovalci morali na petkilometrski povratni pohod. Ob tem bodo uredili manjši obračališči, vendar tudi v tem primeru brez dodatnih posegov v prostor.

Celoten projekt, vključno z ureditvijo vseh pešpoti in nabavo potniške kompozicije, naj bi zaživel do prihodnjega poletja.

Sicer pa gredo počasi h koncu tudi dela na mostu čez Jernejev kanal, ki predstavlja glavni vhod v soline in je bil zaradi obnovitvenih del dalj časa zaprt. Z izbranim izvajalcem niso imeli težav in trenutno potekajo le še manjša dela, sam most pa bodo odprli do konca meseca, pravi Sovinc.

Kot je še ocenil vodja parka, ki je hkrati namestnik direktorja družbe Soline, je letošnja letina soli po lanski katastrofalni letini bistveno boljša, čeprav ne kaže na presežke. Tako bodo po Sovinčevih besedah pridelali nekaj čez 2000 ton soli, kar zanje predstavlja neko srednjo vrednost, je pa zato sol zelo kakovostna. Poleg tega so uspeli pridelati tudi dobrih 35 ton solnega cveta.