Evropski teden mobilnosti, ki bo potekal med 16. in 22. septembrom, opozarja na potrebo po spremembi potovalnih navad in spodbuja prizadevanja za okolju in človeku prijaznejše načine mobilnosti. Na statističnem uradu ob tem spominjajo, da je bilo leta 1954 v Sloveniji 2898 registriranih osebnih avtomobilov, leta 1959 jih je bilo že več kot 10.000, leta 1969 več kot 100.000 in leta 2007 več kot milijon.
Lani je velika večina, 99,2 odstotka, v Sloveniji registriranih osebnih avtomobilov uporabljala bencin in dizel, čistejše oblike goriva, kot so elektrika, utekočinjeni naftni plin, zemeljski plin in drugo, pa je uporabljalo le 0,8 odstotka registriranih osebnih avtomobilov. Med temi je bilo 133 električnih.
Starost avtomobilov v Sloveniji se postopoma zvišuje. Leta 2002 so bili stari povprečno malo več kot sedem let, leta 2009 osem let, predlani 2013 malo več kot devet let in lani povprečno 9,4 leta.
Podatki za leto 2013 kažejo, da je tedaj imelo v Sloveniji avto 82 odstotka gospodinjstev, šest odstotkov si ga ni moglo privoščiti, 12 odstotkov pa ga ni potrebovalo. Gospodinjstva so lani za transport namenila okoli 16 odstotkov vseh svojih izdatkov.
Z javnim cestnim in železniškim prevozom se je lani prepeljalo skoraj 90 milijonov potnikov. Število potnikov v cestnem javnem linijskem prevozu v Sloveniji pa se je v desetih zmanjšalo za polovico, število potnikov v železniškem prevozu pa se ni bistveno spremenilo.
Kot zanimivost statistiki še izpostavljajo, da se je Ljubljana letos s 133 kilometri pasov za kolesarje in 73 kilometrov kolesarskih stez uvrstila med dvajset do kolesarjev najprijaznejših mest na lestvici, ki jo sestavljajo danski urbanisti.