Zanimivosti

Bivanje z lesom je zdravo, okolju prijazno in energetsko učinkovito

Oglasno sporočilo
25. 9. 2024, 15.44
Posodobljeno: 25. 9. 2024, 15.46
Deli članek:

Javna agencija SPIRIT Slovenija in Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport že od leta 2013 izvajata vrsto aktivnosti za promocijo uporabe lesa ter ozaveščata o prednostih lesa tako slovensko splošno kot tudi strokovno javnost. Med letošnjimi jesenskimi promocijskimi aktivnostmi za spodbujanje uporabe lesa, so tudi oglaševalska kampanja, oddaje TV Ambienti in dva dokumentarna filma na RTV Slovenija. Ključno sporočilo vseh aktivnosti je, da je bivanje z lesom zdravo za človeka, okolju prijazno in energetsko učinkovito.

Z lesom vnašamo naravo v bivalno okolje in s tem zagotavljamo najvišjo kakovost bivanja. Les sodi med okolju najbolj prijazne in trajnostne materiale. V primeru lesene montažne gradnje in lesenih izolacijskih materialov (lesena volna ali lesena vlakna) so dolgoročni prihranki iz naslova vzdrževanja in energetske učinkovitosti bistveno večji kot pri nekaterih drugih materialih.

Oglaševalska kampanja »Uporabimo les«

Oglaševalska kampanja »Uporabimo les« poteka na televiziji, na spletu in na velikih obcestnih plakatih ter na spletni strani www.uporabimo-les.si.

Podobno kot v preteklih kampanjah je njen namen ozaveščati slovensko splošno in strokovno javnost o prednostih lesa kot materiala prihodnosti. Ljudje imajo še veliko predsodkov glede uporabe lesa, prav zato je komunikacija usmerjena v predstavitev številnih prednosti lesa tako za človeka kot za okolje.

Les je čudež narave in naj bo prva izbira pri gradnji in opremi bivalnih prostorov. Je izjemen gradbeni material, ki ima visoko požarno in potresno odpornost. Leseno bivalno okolje izboljša človeške fiziološke in psihološke kazalce dobrega počutja (npr. niža srčni utrip, izboljša koncentracijo in omogoča boljši spanec). Les v prostoru omogoča prijetno mikroklimo - uravnava vlago in preprečuje nastanek plesni. Les je kar 400-krat boljši izolator od jekla in 15-krat boljši od betona. Les bistveno prispeva k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov (absorbira CO2 iz zraka in ga hrani skozi svojo celotno življenjsko dobo). Postavitev lesenega montažnega objekta pa je v primerjavi s klasično gradnjo tudi veliko hitrejša.

V letošnji oglaševalski kampanji sodelujejo tudi nekatera slovenska podjetja s področja lesene montažne gradnje, pohištvene industrije in lesenega stavbnega pohištva. Namen je predstaviti vrhunsko slovensko kakovost in oblikovanje v lesu za domačo uporabo.

Dokumentarni film »Uporabimo les«, 3. in 4. del

SPIRIT Slovenija je skupaj z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport naročil produkcijo dveh novih dokumentarnih filmov »Uporabimo les«, in sicer 3.  ter 4. dela, ki sta nadaljevanje dveh dokumentarnih filmov, ki sta bila že pred leti predvajana na RTV Slovenija.  

Premiera 3. dela dokumentarnega filma »Uporabimo les« je bila  v torek, 24. 9. 2024, na 1. programu TV Slovenija, ob 20. uri.  Posnetek je dosegljiv na spodnji povezavi:

https://365.rtvslo.si/arhiv/dokumentarci-izobrazevalni/175074146

Premiera 4. dela dokumentarnega filma »Uporabimo les« pa bo na sporedu v torek, 1. 10. 2024, na 1. programu TV Slovenija ob 20. uri.

V dokumentarnih filmih so navdihujoče zgodbe ljudi, ki strastno verjamejo v čar lesa in v njem vidijo material prihodnosti, priložnost za gospodarski razvoj in ohranitev okolja za prihodnje generacije.

Oddaje TV Ambienti

SPIRIT Slovenija in Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport se že vrsto let vsebinsko vključujeta v oddaje TV Ambienti (4 oddaje so predvajane v spomladanski in 4 oddaje v jesenski sezoni oddaj), katerih namen je predstaviti trajnostne domove in koristi bivanja z lesom za človeka in okolje. Oddaje so na sporedu ob sobotah, ob 18.15 na 1. programu TV Slovenija.

Slovenija je bogata z gozdovi, v katerih je obilo kakovostnega lesa, ki nudi široko možnost uporabe in oblikovanja. Les za Slovenijo predstavlja izjemno priložnost in prihodnost, zato bosta SPIRIT Slovenija in ministrstvo še naprej nadaljevala s sistematično in usmerjeno iniciativo za večjo porabo lesa ter krepila trg za lesne izdelke in storitve v Sloveniji in tujini, ter z različnimi promocijskimi aktivnostmi spodbujala rast in razvoj ter konkurenčnost slovenske lesno predelovalne industrije.