Ypsilon, ki oblikovno že nekaj časa ni več skrivnost (prve fotografije so bile posnete v ribniku), je sestrski model peugeota 208 in Oplove corse in temu primerna (beri: enaka) je tudi mehanika. Seveda lancia nikoli ni izginila, prejšnjo generacijo ypsilona so ves ta čas prodajali na domačem italijanskem trgu, a gledano širše, je legendarna italijanska znamka umrla.
Čeprav je platforma identična kot pri francozu in nemki, so pri lancii imeli dovolj zaupanja z vrha Stellantisa in posledično tudi dovolj debelo denarnico, da so lahko ustvarili nekaj unikatnega in ne le spremenili značke na nosu. Sprednji del je v znamenju črke Y (ali T) in treh LED-elementov kot referenca na grško črko, po kateri ima avto ime. Italijanski dizajn se nadaljuje z zelo nizko postavljenimi žarometi, ki se hkrati izogibajo stranskemu delu nosu. Za konec so tu še štirje zaokroženi pravokotni elementi na sredini nad tablico, kjer so drugače maska in pokončne reže za zrak. Čisto na vrhu nosu je črn ščit, ki prehaja v motorni pokrov in nosi napis Lancia.
Tudi od strani je razlika med hišnimi brati in sestrami kot dan in noč. Čeprav je silhueta ypsilona precej podobna corsi, ko gre za streho, ima ypsilon edini od teh treh kljuke na zadnjih vratih skrite v stebriček. Taisti stebriček, ki ima pripeto tudi značko z logotipom lancie, če ste ga morda že pogrešili. Obrobe blatnikov so v črni plastiki, tako kot pri 208, gledano od zadaj pa je vsakemu poznavalcu avtomobilizma takoj jasno, kateri legendarni model je služil za navdih. Zadek je v znamenju dveh okroglih luči s črko Y v njima, estetsko so zapisali tudi ime Lancia in pod njim precej bolj sramežljivo še ime modela. Precej elementov smo tako ali tako lahko videli na konceptu Pu+RA HPE.
Šefi oblikovalci so povedali, da ima avto tudi poteze aurelie in flaminie, začinjene z ekspresijo radikalizma, ki se črpa iz športne zgodovine znamke in modelov delta in stratos.
Ypsilon spada v segment B in v dolžino meri 4,08 metra, širok je 1,76 metra in visok 1,44 metra, s čimer je dva centimetra daljši od 208 in corse. Medosna razdalja je enaka in meri 2,54 metra. Notranjost ima veliko elementov drugih koncernskih modelov, kot so na primer gumbi (pomik stekel in smer vožnje) in zasloni. Vseeno pa je ypsilon tudi tu unikat in armatura nosi elegantne horizontalne linije, barvne površine in posebno okroglo mizico pod osrednjim zaslonom. Tavolino ali pladenj je tako prva mizica za kavo v avtomobilih in daje notranjosti zares poseben videz. In če se spomnimo modelov iz nedavne zgodovine, notranjost je odeta v žamet, tako sedeži kot deli armature.
Infozabavni sistem ima 10,25-palčno diagonalo in poganja vmesnik SALA (Sound Air Light Augmentation). Ob klasičnih atmosferskih motorjih bi bilo nenavadno, če Stellantis ne bi platforme porabil tudi za elektriko. Električni ypsilon premore 115 kW elektromotor z 260 Nm navora in baterijo s kapaciteto 54 kWh, kar naj bi zadoščalo za 403 kilometre. Ali bo na voljo tudi šibkejša različica s 100 kW, še ni znano. Napovedana je tudi štirikolesno gnana različica z močjo 176 kW (240 KM) s platformo, ki si jo bo delila z alfo milano in abarthom 600e.
Za začetek bo na voljo lancia ypsilon edizione limitata cassina v posvetilo izdelovalcu pohištva, narejenih pa bo 1906 primerkov, številka je seveda letnica ustanovitve znamke. Lancia pravi, da je avto namenjen mladi generaciji, ki pa zdaj šteje med 40 in 45 let.
Lancia bo prihodnje leto dobila še 4,7-metrskega križanca z imenom Gamma, leta 2008 pa se lancia vrača tudi v C-segment z novo in povsem električno delto. Ypsilon je tako ali tako zadnja lancia, ki ima še klasične motorje.