Transit custom je vodilni dostavnik v segmentu že vse od leta 2015 in je do zdaj prejel štiri nazive mednarodni dostavnik leta: 2001, 2007, 2013 in tudi pred kratkim za 2024. Narejen je na povsem novi platformi in prinaša še več različic. Izdelujejo ga v turški tovarni Otosan, kjer je Ford za potrebe proizvodnje investiral dve milijardi evrov.
Transit custom bo na voljo kot klasični furgon in potniški tourneo ter v različnih kombinacijah kot mešanica obojega. Tudi tokrat nemški Westfalia ne bo pozabil na nuggetsa kot mini kamper; v tej generaciji transit custom vozi na dizelski pogon in kot priključni hibrid, nekoliko pozneje pa pride še povsem električna različica. Dizelski 2.0 ecoblue je na voljo z dvema dolžinama, L1 in L2, in dvema višinama (H1 in H2), pa tudi sprednjim in štirikolesnim pogonom. PHEV-različica ima 2,5-litrski bencinski motor in baterijo 11,8 kWh, ki obljublja do 56 električnih kilometrov dosega, sistem pa za različno uporabo daje tudi elektriko Pro-Power z močjo do 2,3 kW. Na koncu je tu še elektrika z baterijo 64 kWh in do 337 kilometri dosega.
Nova generacija je dobila neodvisno zadnje vzmetenje, naprej pomaknjena kolesa pa so tudi nekoliko zmanjšala višino vozila. Še vedno ima največjo nakladalno odprtino v razredu, stranska vrata pa se lahko odpirajo tudi z elektriko. V kabino L1 gredo štiri evropalete. Širina nakladalnega sistema med kolotekoma je 1,392 metra, dolžina pa 2,79 oziroma 3 metre, odvisno od različice.
Notranjost se še bolj približuje osebnim avtomobilom – velik 13-palčni osrednji zaslon poganja Fordov SYNC4, tu je vsa podpora pametnim mobilnikom in tudi pregled in zagon preko njih, parkirna zavora je zdaj električna, merilniki digitalni, tu pa je tudi rahlo nenavaden volan kvadrataste oblike. Sredinski sedež spredaj se preklopi v priročno mizico, še bolj zanimiv pa je omenjeni volan, ki ob običajni legi dobi še dve legi, od katerih ena prav tako služi kot horizontalna mizica.
Transit custom ima napredne asistenčne sisteme, od sistema za preprečevanje naleta, vzdrževanja smeri in sistema za prepoznavanje prometnih znakov do samodejnega tempomata z ustavljanjem in speljevanjem ter vzvratne kamere in senzorjev za pomoč pri parkiranju. Še ena novost bo dobrodošla za tiste, ki veliko dostavljajo: ob zapustitvi vozila se samodejno dvignejo šipe in se potem vrnejo v prvotni položaj. Različica Multicab kot mešanica obeh svetov je na voljo prvič in ponuja pregradno steno v obliki črke L ter še dodatna sedeža v drugi vrsti.
Dvolitrski dizelski ecoblue je na voljo v treh različicah, s 100 ali 110 kW (136 ali 150 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter močnejšim 125 kW (170 KM) in 8-stopenjsko avtomatiko. To je tudi edini motor, ki je na voljo od letošnje jeseni za dve različici, custom furgon in tourneo custom. Spomladi 2024 se bodo pridružili še multicab in custom kombi ter priključni hibrid, poleti pa končno tudi obe električno gnani različici, transit custom in tourneo custom.
Uvoznik Summit Motors za prihodnje leto načrtuje prodajo 750 vozil, prva pa so že v Sloveniji. Cene se začnejo pri 30.852 evrih brez DDV.