Začel je kot mlad fantič, ki je sprejel tako rekoč vsako ponujeno vlogo. Sčasoma, ko je njegova cena dovolj zrasla, pa je postal bolj izbirčen. Tako je, še preden je postal polnopravni superzvezdnik, sodeloval z vizionarji, kot so Sam Raimi, Baz Luhrmann in James Cameron. Po letu 1997 je še bolj sledil začrtani poti, hkrati pa mu je uspevalo filme dobro prodajati obiskovalcem kinematografov. Vsekakor nadvse navdušujoče, a si vseeno oglejmo, katere so najhujše stvari, ki jih je moral narediti, da mu je uspelo.
Premagovanje klavstrofobijo
Le malo je filmskih parov, ki se lahko kosajo z Jackom in Rose iz Titanika. Odkar sta se skupaj pojavila na velikem platnu, so oboževalci sanjali, da se tam spet sestaneta.
To so dočakali leta 2008 s filmom Krožna cesta, a niso dobili ravno tistega, na kar so upali. DiCaprio in Kate Winslet sta upodobila zakonca, ki si postajata tuja, igralca pa sta morala več prizorov odigrati v tesnih prostorih, kar je bilo za DiCapria še zlasti naporno, saj ga je še nekaj časa po koncu snemanja mučila klavstrofobija.
Neprijetne navade
DiCaprio je na velikem platnu upodobil vrsto zgodovinskih oseb, tudi industrialca Howarda Hughesa v Letalcu, ki je trpel za obsesivno-kompulzivno motnjo. V Howarda se je tako zelo poglobil, da je začelo trpeti njegovo življenje, saj so se mu vrnile nekatere kompulzivne navade iz otroštva, denimo izogibanje razpokam v tleh.
Otresel se jih je po nekaj mesecih.
Dohajanje Daniela Day-Lewisa
Če kdo, potem gre za potrebe vloge do skrajnosti Daniel Day-Lewis. Leta 2002 ga je z DiCapriem v filmu Tolpe New Yorka združil režiser Martin Scorsese. Da bi mu lahko sledil, se je DiCaprio odpovedal dvojnikom in kaskaderjem – pretepe sta odigrala kar sama, nekaj klofut pa sta si izmenjala tudi pred nekaterimi prizori, da bi se nanje pripravila.
Iz oči v oči z duševnimi težavami
Čeprav navadno igra v dramah, se je preizkusil tudi v trilerjih. Dober primer tega je Zlovešči otok, ki je plod vnovičnega sodelovanja s Scorsesejem. DiCaprio je pozneje povedal, da so bile priprave na vlogo travmatične, izkušnjo snemanja pa je označil za eno od najbolj intenzivnih v svojem življenju.
Izkušnja podhladitve
Večino kariere se je izogibal filmom z velikimi budžeti. To pomeni, da so mu bile prizanesene tegobe, kot je urjenje v borilnih veščinah. Nato pa je prišel Povratnik, ki mu je res dal vetra glede telesnega napora. V gonji za avtentičnostjo je režiser Alejandro G. Inarritu od DiCapria zahteval nečloveške napore: spal je v živalskem kadavru in bil skoraj ves čas podhlajen. K temu je pripomoglo tudi dejstvo, da je moral zaplavati v ledeno mrzli reki.
Čeprav ne gre ravno za napor, pa je treba omeniti, da so bila bizonova surova jetra, v katera v filmu zagrize njegov lik, prava.
Veliko časa
DiCaprio se redno uvršča med hollywoodske lepotce – le komu bi torej padlo na pamet, da bi kazil njegovo lepoto? A za film J. Edgar drugače ni šlo, saj je upodobil J. Edgarja Hooverja v letih oblikovanja Zveznega preiskovalnega urada in tudi kot ostarelega moškega, torej v razponu več desetletij. Na koncu je bil DiCaprio zaradi ličil in maske skoraj nerazpoznaven.
Jedel, dokler ni bruhal
Medtem ko je v Povratniku šlo za preživetje, je v Volku z Wall Streeta šlo za prikaz neobrzdane razuzdanosti. Kot Jordan Belfort je bil primoran storiti marsikaj nezaslišanega, a ironično je, da mu je največ težav povzročila hrana. Soigralec Jonah Hill mu je namreč ponagajal v prizoru, v katerem je DiCapriev lik jedel suši, tako da ga je moral ponoviti približno stokrat. Na koncu ga je pojedel toliko, da ga ni mogel več zadrževati v sebi.
Leonardo Wilhelm DiCaprio, ki se je rodil 11. novembra leta 1974 v Los Angelesu, je ameriški igralec in filmski producent. Je prejemnik številnih priznanj, med drugim oskarja, nagrade Britanske filmske akademije in treh zlatih globusov. Od leta 2019 so njegovi filmi po svetu zaslužili več kot 7,2 milijarde dolarjev, osemkrat pa se je uvrstil na letno lestvico najbolje plačanih igralcev na svetu.
Kariero je začel konec osemdesetih let prejšnjega stoletja z nastopanjem v televizijskih oglasih. V začetku devetdesetih let je imel ponavljajoče se vloge v različnih televizijskih oddajah, svojo prvo večjo filmsko vlogo pa je dobil kot pisatelj Tobias Wolff v filmu This Boy's Life (1993). Pri 19 letih je prejel priznanje kritikov ter prvi nominaciji za oskarja in zlati globus za vlogo dečka z motnjo v razvoju v filmu What's Eating Gilbert Grape (1993). Mednarodno slavo je dosegel z romantičnima filmoma Romeo + Julija (1996) in Titanik (1997). Potem ko je zadnji postal najbolj donosen film tistega časa, je za nekaj let zmanjšal obseg svojega dela. Da bi se znebil podobe romantičnega junaka, je DiCaprio iskal vloge v drugih žanrih, med drugim v kriminalnih dramah Ujemi me, če me moreš (2002) in Tolpe New Yorka (2002); to je pomenilo prvo od številnih uspešnih sodelovanj z režiserjem Martinom Scorsesejem.
Življenje s plačanci
Uspelo se mu je izogniti oznaki akcijski junak, čeprav je odigral vrsto visokooktanskih vlog. Med njimi izstopa tista v filmu Krvavi diamant iz leta 2006. Da bi ji bil kos, se je družil s plačanci v Južni Afriki in se od njih učil govorice ter ravnanja z orožjem.
Poškodba med snemanjem
Da ima kariero, kakršno ima, gre zasluga njegovi želji po sodelovanju z najboljšimi režiserji. Eden takšnih je tudi Quentin Tarantino, s katerim je leta 2012 posnel film Django brez okovov. Ta vloga izstopa, saj je upodobil negativca. V enem izmed prizorov, ko se dodobra razburi, DiCaprio z roko udari po mizi in razbije kozarec. Krvavitev ga ni vrgla iz tira, nezgoda pa je za vedno ovekovečena v filmu.
Moker, kar naprej moker
Do roba ga je spravil režiser James Cameron. Da bi bil prikaz potopa Titanika čim bolj verodostojen, so se DiCaprio in soigralci dobršen del filma naprezali mokri, če že ne vsaj delno potopljeni v vodo. Cameron ni spregledal, da je DiCaprio sovražil biti moker. Tudi sam tega ni zanikal – kot je dejal pozneje, snemanje v takšnih razmerah res ni zanj. Kako hudo je bilo, priča tudi dejstvo, da sta DiCaprio in Winslettova za potrebe snemanja več ur preživela v tanku z vodo. K sreči sta se dovolj zbližala, da jima ni bilo preveč neprijetno: v isti tank sta namreč tudi urinirala. Kot je razkrila Kate Winslett, sta, ko je bila sila, izmenično zaplavala v kot in se tam olajšala. Ob tem je bilo obema grozno, a bi preoblačenje vzelo preveč časa, je še pojasnila.