Jesensko-zimski čas je odličen, da prevetrimo omare. Poletna oblačila in dodatke očistimo, operemo ter pospravimo do tople pomladi, na plan pa privlečemo težke plašče, puhovke, šale in rokavice, ki smo jih potisnili v kot omare, ki ga sicer le redko obiščemo. V tem času je smiselno narediti tudi pregled oblačil in ločiti zrnje od plev, torej tiste kose, ki jih redno nosite, od tistih, ki so odslužili svojemu namenu. Ali med tistimi oblačili, ki ste jih kupili nazadnje, najdete tudi takšna, ki so izgubila svojo obliko? Kaj ste naredili narobe?
Zamaknjeni šivi
Majice in puloverje, ki so se jim po nekaj pranjih zamaknili šivi in so postali razvlečeni, zagotovo neradi oblečete. Še težje je takšen kos perila zlikati in pravilno zložiti, saj se zmeraj pojavi kakšna guba. Kaj ste naredili narobe? Razlog skoraj zagotovo ne tiči v vas, temveč v kakovosti in tkanju. Res je, da je kakovost pogosto povezana s ceno in da se šivi pogosteje zamaknejo pri oblačilih nižjega cenovnega razreda, a tudi dražji kosi oblačil lahko hitro postanejo razvlečeni. Razlog se skriva v okroglih pletilnih strojih, ki omogočajo sicer hitro pletenje, a se pogosto zgodi, da vrstice pri pletenju niso vzporedne. Da je škoda še večja, k temu pristavi lonček še površno krojenje. Pranje nato povzroči, da se pletenje na določenih delih razrahlja, posledica slednjega pa so zamaknjeni šivi.
Kako ukrepamo?
Ne glede na to, kako je krojena majica, lahko sami veliko pripomorete k temu, da bo ostala čim dlje kot nova. Najprej upoštevajte deklaracije. Kose perila zmeraj perite na temperaturi, ki je navedena. Tako boste preprečili razbarvanje in popuščanje šivov ter elastičnosti. Perite podobno s podobnim. Upoštevajte barve in vrsto blaga, pozorni bodite tudi na ožemanje oziroma število vrtljajev. Ko je perilo oprano, ga pred obešanjem primerno raztegnite. Bolje bo, če boste majice in puloverje poravnali pri ramenskih šivih kot pri šivih, ki padejo na bok. Tako boste preprečili, da bi majica dobila obliko zvona. Če ste ta navodila upoštevali, majica pa je kljub vsemu postala le po nekaj pranjih povsem razvlečena, se obrnite na prodajalca in zahtevajte reklamacijo.
Reklamacija
Prodajalca morate o napaki obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka, razen če je šlo za nakup rabljenega izdelka.
Komunicirajte pisno
Na Zvezi potrošnikov Slovenije svetujejo, da pri uveljavljanju vračila blaga s prodajalci v čim večji meri komunicirate pisno. Blago tudi fotografirajte.