Žal se tako kot pri vseh drugih javnih prevozih podobno dogaja pri letalskih. Ti imajo lahko zamude zaradi slabega vremena, različnih okvar ali drugih napak na letalu oziroma letališču, v skrajnem primeru pa so lahko leti odpovedani. Včasih so pač razmere nepredvidljive, zato je dobro poznati svoje pravice in dolžnosti ter poskrbeti za čim manj stresno in varno pot domov.
VSE JE ODVISNO OD ZAMUDE
Kot potnik, ki vas je doletela zamuda leta, ste upravičeni, da vam letalska družba, s katero potujete, zagotovi oskrbo. Ta se razlikuje glede na letalske družbe in ure letov, a kljub vsemu obstajajo osnovne pravice in načela, ki jih morajo upoštevati vsi ponudniki. Oskrba letalske družbe vam mora biti zagotovljena, če letalo zamuja dve uri ali več za let do 1500 kilometrov, tri ure ali več za daljše lete znotraj Evropske unije in druge lete med 1500 in 3500 kilometrov oziroma štiri ure ali več za lete nad 3500 kilometrov izven Evropske unije.
ČE JE LET PREMAKNJEN ZA EN DAN
Da, tudi to se lahko zgodi. V tem primeru ste upravičeni do brezplačne hotelske nastanitve, ki jo izbere letalska družba, ter do brezplačnega prevoza na kraj nastanitve in nazaj. Nekatere letalske družbe pa vam bodo izdale še dobropis, ki obstaja v obliki brezplačnih letalskih milj, ali druge letališke ugodnosti.
LET JE ODPOVEDAN
Moj let je odpovedan, kdaj bom prišel domov? Žal vam bodo na to vprašanje na letališču težko odgovorili, saj tudi sami najverjetneje še ne bodo imeli podatka o ponovnem letu. V tem primeru lahko zahtevate vrnitev denarja za vozovnico ali zagotovitev prevoza do namembnega kraja. Glede na čakalni čas do novega poleta pa vam mora letališka družba ponuditi hrano in pijačo ter hotelsko nastanitev.
KOMPENZACIJA DO 600 EVROV
Do te ste upravičeni ob odpovedi leta, razen če ste o odpovedi obveščeni vsaj dva tedna prej ali premeščeni na let s podobnim odhodom in prihodom.
POGOJI ZA UVELJAVITEV PRAVIC
Za uspešno uveljavljanje pravic mora biti vozovnica potrjena, prijava na let pa pravočasna. V primeru zamude morajo biti zagotovljeni hrana, pijača, možnost brezplačnega klica in dostop do elektronske pošte.