V Nizozemskem mestu Tilburg trenutno 10 oseb z omejeno mobilnostjo preizkuša novo aplikacijo Crosswalk, s katero na prehodu za pešce semaforju »ukažejo«, naj zanje zelena luč gori dlje časa.
»Če se držim pravil, mi pred prižigom rdeče luči uspe priti le do sredinskega otoka, kjer moram znova pritisniti na gumb in čakati,« pravi 71-letni Noud Rommen, eden od »poskusnih zajčkov«.
Aplikacija deluje tako, da senzor v semaforju nenehno razbira signale na obeh straneh prehoda za pešce. Če ob pritisku na gumb na pločniku zazna tudi Rommena oz. njegov telefon pa nemudoma prilagodi čas trajanja zelene luči. Aplikacija omogoča štiri različne nastavitve, ki so odvisne od stopnje »mobilnost« uporabnika.
Aplikacijo je za mestni svet v Tilburgu razvilo podjetje Dynniq, ki razvija inteligentne prometne sisteme. Podoben pripomoček želijo razviti tudi za kolesarje, pri čemer bo v tem primeru semafor, ko bo zadevnega kolesarja zaznal, zeleno luč prižgal hitreje kot sicer. V načrtu je tudi možnost za slabovidne osebe. »Ključna razlika je ta, da se lahko semaforji odzivajo na posameznika. V preteklosti je nekdo pritisnil gumb, vendar nismo vedeli, ali na prehodu stoji en oseba ali deset oseb. Recimo, da mora prehod prečkati skupina šolarjev. Zanje lahko v aplikaciji ustvarimo posebno kategorijo, ki bo zagotovila, da zelena luč ugasne šele ko učiteljica potrdi, da so cesto varno prečkali vsi otroci,« je za Guardian dejal vodja izdelka pri podjetju Martin de Vries.
Ta pilotni projekt je del 25-letnega načrta, s katerim želijo v mestu ustvariti bolj pešcem in kolesarjem prijazno cestno omrežje.