Otrok se neuspeha v šoli boji zaradi odziva staršev, zaradi šikaniranja svojih bratov in sester, vrstnikov ... V takšnem primeru je seveda vaša bojazen, da bi otrok zbolel, upravičena, kajti kadar je strahu preveč, otroka ohromi, namesto da bi ga pripravil na akcijo. In takšen strah je škodljiv.
Strah
Če je strahu preveč in če se pojavlja prepogosto, se lahko sprevrže v kronični stres, ki ogroža otrokovo normalno delovanje. Postane negotov, ves čas je napet, nesrečen, celo obupan. Hud strah spremeni delovanje organizma, zmanjša njegovo odpornost in načne zdravje. Poskušajte otroka pomiriti, spodbujati, opogumljati, krepiti njegovo samozavest, samostojnost, soočati ga morate s stvarnostjo ter odpraviti ali vsaj omiliti dejavnike, ki izhajajo iz okolja in povzročajo strah.
Trpinčenje
Otroka tudi zavarujte pred preganjanjem sošolcev. Kajti plašni otroci s svojim vedenjem nehote sporočajo drugim, da jih je strah, in tako med otroki kaj hitro postanejo tarča preganjanja, izpostavljanja, draženja ali celo trpinčenja.
Ambicije
Strahu in stresov v šoli ne doživljajo samo slabi učenci, temveč tudi dobri. Za zelo ambiciozne pomeni sleherna preizkušnja in ocena znanja čustveno vznemirjenje, povezano s tesnobo in spremljajočimi fiziološkimi odzivi. Hude pritiske in strah v šoli lahko doživlja tudi otrok, čigar starši postavljajo predenj nedosegljive ali s skrajnim naporom dosegljive zahteve glede ocen. Pritiske in strah v zadnjih letih devetletke pa doživljajo otroci, ker nenehno slišijo grožnjo, ki je dokaj stvarna: da ne bodo sprejeti na srednjo šolo, če ne bodo imeli dovolj dobrega spričevala. Težave se kažejo pri vsakem otroku na njemu lasten način, z različnim vzorcem pojavov, in tako je treba razumeti tudi lastnega otroka. Vsak otrok kot posameznik je še posebej dojemljiv tudi za zgled, ki ga dajejo šolski delavci s svojim vedenjem in delovanjem. Sploh učitelj, ki lahko na učence vpliva s svojim vedenjem.