Družbenoodgovorni projekt Plaktivat spodbuja pozitivne premike v naših glavah, zato je bil šesti natečaj za oblikovanje mestnega plakata namenjen problematiki sovražnega govora. Kot je povedal pobudnik projekta Tomaž Drozg, je število prispelih del preseglo vsa pričakovanja, saj jih je bilo 111, kar je tudi največje število prispelih del do zdaj.
ŽIVLJENJSKA RESNICA
Žirijo je najbolj prepričala absolventka magistrskega študija arhitekture Ana Kompara, ki je prvič sodelovala na natečaju s področja grafičnega oblikovanja. Po besedah žirije izhaja ideja iz konkretnega vpogleda – življenjske resnice ljudi: »Ta je, da ljudje v stvareh pogosto prej vidimo negativne, senzacionalistične stvari kot pa tisto, kar je res. In potem izrečemo nekaj, česar ne bi smeli, in do sovražnega govora je le še korak. Plakat te 'zavede' in ujame na napačni interpretaciji ter te s tem postavi v aktivno vlogo in pred vprašanje, ali sem prav pretehtal svojo besedo.« Strokovno žirijo so sicer predstavljali predsednik žirije Mitja Petrovič, Blaž Ritmanič (Formitas), Blaž Vuk (Pristop), Drago Mlakar (Bruketa & Žinić OM), Gsus Ajax (Ajax studio), Maja Gspan (Cankarjev dom), Miha Grobler (Ekipa2), Špela Vovk (Urad predsednika Republike Slovenije), Petra Krulc (Grey), Tomaž Drozg (TAM-TAM) in Vital Verlič (Futura DDB).
Borut Pahor, predsednik RS: »Samo ničelna toleranca do sovražnega govora je sprejemljiva in z mestnim plakatom bomo to sporočilo razširili po vsej Sloveniji.«
MOČ BESED
Zmagovalka pravi, da je začela proces ustvarjanja mestnega plakata z mislijo, da bo glavna moč plakata v besedah, na katerih bo temeljila tudi grafična zasnova plakata: »Vodilo me je načelo preprostosti, jasnosti zasnove na eni strani in hkrati ideja, da s sporočilom plakata ne obsojam, žugam in moraliziram, ampak da vzbudim 'klik' v glavi, razmišljanje, refleksijo ... v vsakem posamezniku in to na bolj oseben način. Oseba, ki vidi plakat, tako ni samo opazovalec nekega direktnega sporočila, ampak ga hote ali nehote s svojimi mislimi tudi aktivno soustvarja. S plakatom tako sporočam, da se sovražni govor začne in konča pri vsakem posamezniku v družbi.« Navdušenja ne skrivajo niti v TAM-TAM: »S svojo izvirno idejo in celotno podobo mestnega plakata zmagovalka odlično poziva k ničelni toleranci do sovražnega govora. Njen prispevek je pravo ogledalo družbe in verjamemo, da bo v mimoidočih vzbudil številne občutke in čustva.« Namen projekta je z zmagovalnim plakatom ljudem odpreti oči in jih opozoriti na resnost tovrstnega nasilja. Dejstvo je, da nihče nima pravice sočloveku vzeti temeljnih svoboščin in nasprotovati človekovim pravicam. Da je tema aktualna, govori tudi dejstvo, da so v družbi za spremljanje in analizo medijev, Kliping, d. o. o., v manj kot mesecu dni po najavi natečaja zabeležili skoraj še enkrat več medijskih objav (667) na temo sovraženega govora kot v dveh mesecih pred tem (324).