Pnevmatike so zelo obremenjen del vozila. Z veliko težo na »ramenih« morajo zdržati tako visoke hitrosti na avtocestah kot vožnjo čez ostre robnike pri bočnem parkiranju. Ob vsem tem morajo kljubovati še vplivom okolja, zlasti ozonu in UV-žarkom. Vsemu temu je izpostavljena guma. Bočnice sčasoma otrdijo, postanejo porozne in krhke. Grozi nevarnost nastanka izboklin ali celo predrtja pnevmatike. Če vlaga prodre vse do jeklene karkase, lahko začne pnevmatika v vmesni plasti rjaveti, tekalna površina pa se lahko odcepi od preostalega dela. Zaradi teh dejstev je pomembno, da ste že pri nakupu pnevmatik pozorni na starost, ki jo odčitate iz DOT-števila.
Kaj v primeru splavitve?
April je tik pred durmi in z njim verjetno kot vsako leto obilje deževja. Zato se bomo primeru splavitve in profilnim kanalom posebej posvetili. Naloga profilnih kanalov je namreč odvajanje vode s tekalne površine. Če to ni več mogoče, nastane pred tekalno površino vodni klin, pnevmatika »zaplava« ter izgubi stik s cestiščem, voznik pa oblast nad vozilom. Da preprečimo to neprijetno situacijo, moramo biti pozorni na ustrezno globino profila pnevmatik (tudi pri letnih pnevmatikah naj ta znaša vsaj tri milimetre), ob močnejšem deževju moramo upočasniti vožnjo, biti posebej pozorni na kolesnice na desnem voznem pasu, ki jih povzročijo težki tovornjaki, in v sili spustiti sklopko ter preprečiti večje zasuke volanskega obroča.
Kaj pomeni izraz mokra steza?
Letnemu času primerno bomo razjasnili še en pojem: mokra steza. Enotne definicije za količino vode na stezi, pri kateri veljajo spremenjene omejitve, sicer ni. Na splošno pa velja, da takoj ko na cesti nastane sklenjena vodna plast, v kateri je vidna sled spredaj vozečega vozila, veljajo spremenjene omejitve. Ob tem lahko pri rahlem pršiču še vedno vozimo z največjo dovoljeno hitrostjo. Razlog za spremenjene omejitve hitrosti v primeru dežja pa se navadno skriva v stanju cestišča oziroma površine. Vedno bodimo previdni in pozorni, za našo varnost gre.