Začnimo s smrtnim grehom za pnevmatike – premočnim speljevanjem na pločnik. Problem: morebitne poškodbe v notranjosti pnevmatike, ki jih s prostim očesom skoraj ne moremo opaziti. Kljub vsemu je pnevmatika lahko močno poškodovana. V tem primeru je najslabše, kar lahko storite, da se z vozilom peljete prehitro. V mnogih primerih ravno na avtocesti tekalno površino gume zaradi sile odtrga, pnevmatika pa lahko tudi poči.
Zdaj pa lepo po vrsti k najpogostejšim vprašanjem.
1. Zakaj je redna kontrola tlaka tako pomembna?
Pnevmatika sčasoma izgublja tlak ne glede na to, kako dobra je. V modernih pnevmatikah je izgubo s prostim očesom zelo težko opaziti. Preden bo voznik zaznal, da je guma dejansko bolj prazna, kot bi smela biti, bo lahko škoda že narejena – pnevmatika se na boku začne pregrevati, lahko pa celo poči. Vsake tri tedne ali pred daljšo vožnjo preglejte, ali je pnevmatika pravilno napolnjena.
2. Lahko izmerimo profil tudi brez merila?
Da. Na tekalni površini boste našli majhne rebrca, ki so visoka točno 1,6 milimetra. Nekatere pnevmatike imajo vtisnjene tudi številke, ki prikazujejo globino profila. Pomembno: najmanjša globina profila na celotni površini mora biti 1,6 milimetra.
3. Na katere označbe na gumi moram biti pozorni?
Na velikost pnevmatike – največja dovoljena velikost pnevmatike je zapisana v homologacijskem kartončku; obremenitev in indeks hitrosti – številka opozarja na to, koliko je največja dovoljena masa, ki jo lahko pnevmatika prevaža; DOT-številko – štirimestno število razkriva, v katerem tednu in katerem letu je bila pnevmatika izdelana. Prvi dve številki sta teden v letu, zadnji dve pa leto. Primer: 5015 pomeni 50. teden v letu 2015.
4. Ali moram pnevmatike napolniti s plinom za pnevmatike?
Ni nujno. Plin za pnevmatike je v resnici le dušik, ki ga je v prostem zraku pri normalnem zračnem pritisku tako ali tako približno 78 odstotkov. Mnogi vulkanizerji zagovarjajo, da pnevmatika počasneje izgublja plin kot navaden zrak in bi zaradi tega lahko privarčevali z gorivom. Toda napolnjenost pnevmatike moramo vseeno preverjati.
5. Kdaj naj zamenjam pnevmatike?
Testi kažejo, da letna pnevmatika, ki ima profil manjši od treh milimetrov, drastično izgublja vozne in zaviralne lastnosti. Diagram prikazuje, kako se z manjšim profilom podaljšuje zavorna pot s hitrosti 120 km/h na mokrem (npr. na avtocesti). Ravno iz tega razloga priporočamo, da se letna pnevmatika zamenja, še preden dosežemo tri milimetre globine profila. Zamenjati je treba tudi pnevmatike, ki so starejše od osmih let, saj izgubljajo voljnost in zato ne nudijo dovolj varnostnih rezerv.
6. Če potrebujem le dve novi pnevmatiki, kam z novimi?
Ne glede na to, kjer imate pogon, je pomembno, da se boljši pnevmatiki namesti zadaj. Zakaj? Ker sta odgovorni za vzdolžno stabilnost vozila.