Skupno naj bi bilo s sporno programsko opremo, ki omogoča manipulacije izpušnih plinov na testiranjih, v svetu opremljenih kar 11 milijonov dizlov. Največ je Volkswagnov, pa tudi avtomobilov drugih znamk koncerna, med drugim Audi, Seat in Škoda.
Ni pa še povsem jasno, ali ti programi delujejo na trgih in ali sploh kršijo tamkajšnje predpise. Zato tudi ni še povsem jasno, kakšna bo končna številka vpoklicev, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Nemški urad za motorna vozila (KBA) je danes sporočil, da bo treba samo v Nemčiji na servise poklicati 2,4 milijona Volkswagnovih vozil. Vpoklic pa bo za lastnike spornih vozil obvezen in ne prostovoljen, kot je bilo v nekaterih drugih primerih. Prav tako bo KBA bdela nad izvajanjem tega programa, ki se bo predvidoma začel z začetkom prihodnjega leta in potekal več mesecev.
Prvi mož koncerna Matthias Müller je v zvezi s to odločitvijo KBA danes pisal nemškemu ministru za promet Alexandru Dobrindtu, da to zdaj "odpira možnost, da EU doseže enotne predpise v vseh državah članicah" glede standardov. Müller pa je še obljubil prizadetim kupcem vso transparentnost in da si bodo "močno prizadevali za vrnitev zaupanja".
Preiskave v zvezi s škandalom se sicer odvijajo tudi v drugih državah, ne le v Nemčiji. Danes je italijanska policija preiskala sedež Volkswagna v Italiji, pa tudi sedež proizvajalca prestižnih športnih avtomobilov Lamborghini, ki je v lasti nemškega koncerna.
V preiskavi se je znašlo šest vodilnih menedžerjev italijanske podružnice Volkswagna, med njimi predsednik uprave Massimo Nordio ter Luca De Meo, vodja marketinga in prodaje Audija, ki je prav tako del Volkswagnovega koncerna.