Tako naj bi bila svetloba, ki je Pavla – najpomembnejšo osebnost apostolske dobe – za tri dni oslepila, kaj lahko bila posledica pojava, ki smo mu leta 2013 lahko bili priča nad Čeljabinskom. Tri različne opise Pavlove spreobrnitve je dodobra preučil dr. William Hartmann, eden od ustanoviteljev Inštituta za planetarno znanost v Arizoni v Združenih državah Amerike. Po njegovih ugotovitvah naj bi do te v prav posebnih okoliščinah prišlo v tretjem desetletju našega stoletja v bližini Damaska. »Podrobnosti se vsekakor ujemajo z ognjeno kroglo, ki jo je razneslo nad Čeljabinskom ali pa nad Tunguško,« je dejal Hartmann.
Je meteor sooblikoval krščanstvo, kot ga poznamo danes?
Znamenje na nebu
Biblično izročilo pravi, da je bil Pavel med tistimi, ki so vneto preganjali zgodnje privržence Jezusa Kristusa in poskušali uničiti krščansko cerkev, ki je takrat še bila v nastajanju. Na poti v Damask pa se mu je zgodilo nekaj, kar je povsem spremenilo njegovo življenjsko pot. Začel je pričevati, da je Jezus Kristus Božji sin, in ustanovil več cerkvenih skupnosti v Mali Aziji in Evropi. Pavel in njegovi spremljevalci so na poti v Damask na nebu zagledali močno svetlobo, ki je mučenca in svetnika za tri dni oslepila, slišal pa naj bi tudi glas, ki je pripadal Bogu.
Le naravni pojav?
Nekateri so skušali izkušnjo razložiti kot posledico sončne kapi, vendar pa dr. Hartmann meni, da je opis bolj skladen s padcem meteorja. S tem namreč pojasnjuje vse simptome spreobrnitve. Može bi lahko na tla podrla sila, ki se je sprostila ob padcu, potem ko jih je oslepila močna svetloba, zvok eksplozije pa glas, ki ga je Pavel pripisal Bogu. Za tridnevno slepoto bi lahko bilo zaslužno ultravijolično sevanje meteorja oziroma posledična poškodba roženice, ki se imenuje fotokeratitis. »Najbolj impresivna, nepričakovana skladnost pričanja iz prvega stoletja s sodobnim znanjem je opis simptomov začasne slepote kot posledice močnega sevanja,« je o svojih dognanjih povedal dr. Hartmann. Kot je še dodal, ni nič nenavadnega, da nekdo nenavaden naravni pojav interpretira »v kontekstu aktualnega kulturnega pojmovanja«.
Je torej meteor sooblikoval krščanstvo, kot ga poznamo danes? Če vprašate dr. Hartmanna, potem gotovo. Krščanstvo brez Pavla namreč ne bi bilo enako.