Potem ko se je obseg prodaje novih avtomobilov v EU julija okrepil za pet odstotkov, se je trend avgusta obrnil. Julij je imel en delovni dan več, medtem ko je avgust prinesel enega manj, v danes objavljenih podatkih pojasnjuje Združenje evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).
Med pomembnejšimi evropskimi trgi se je avgusta na mesečni ravni prodaja okrepila le v Veliki Britaniji (+10,9 odstotka), medtem ko so padce utrpele Španija (-18,3 odstotka), Francija (-10,5 odstotka), Italija (-6,6 odstotka) in Nemčija (-5,5 odstotka).
Največji padec je sicer beležil Ciper (za 30 odstotkov), največjo rast pa Romunija (+25,5 odstotka).
V Sloveniji je bilo medtem avgusta po podatkih ACEA prodanih 3373 novih avtomobilov, kar je 9,8 odstotka več kot pred letom dni. V prvih osmih mesecih pa je bilo prodanih 35.831 novih avtomobilov, kar na letni ravni predstavlja 0,9-odstotno rast.
V EU je bilo od januarja do konec avgusta registriranih 7,84 milijona novih avtomobilov oz. 5,2 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. To predstavlja najnižjo raven za obdobje prvih osem mesecev doslej.
Med pomembnejšimi evropskimi trgi je rast v prvih osmih mesecih beležila Velika Britanija (+10,4 odstotka), medtem ko so se s padci soočile Francija (-9,8 odstotka), Italija (-9,0 odstotkov), Nemčija (-6,6 odstotka) in Španija (-3,6 odstotka).
Največji padec je v obdobju od januarja do avgusta sicer beležil Ciper (za 40 odstotkov), največjo rast pa Estonija (+14,6 odstotka).
Povsod prodaja pada, edino pri nas raste. Kako to?
V EU je bilo avgusta registriranih 653.872 novih avtomobilov, kar je pet odstotkov manj kot avgusta lani. Med pomembnejšimi državami se je prodaja okrepila le v Veliki Britaniji, medtem ko so padce beležile Nemčija, Francija, Italija in Španija. V Sloveniji se je prodaja novih avtomobilov avgusta okrepila za 9,8 odstotka.