Strokovnjaki so sprva računali, da bodo 290 metrov dolgo ladjo dvignili v desetih do dvanajstih urah, sedaj pa so priznali, da bo trajalo dlje. "Tudi če traja 15 ali 18 ur, za nas je pomembno, da delo opravimo dobro," je poudaril eden od nadzornih inženirjev Franco Porcellacchia. "Odkrito povedano nam bolje ne bi moglo iti," je še dodal.
V okviru odstranjevalne akcije je pristojnim s pomočjo ogromnih cementnih vreč in po meri narejene kovinske ploščadi že uspelo zavarovati rjaveči trup ladje, ki je bil tik pred tem, da zdrsne s skale v globlje vode. V nadaljevanju operacije naj bi sedaj s pomočjo vrvi in škripcev križarko postavili pokonci.
Ladjo so doslej uspešno dvignili s skal, na katerih je obležala, ter jo premaknili na umetno ustvarjeno ploščad, postavljeno pod morsko gladino. Doslej so razbitino obrnili za 10 stopinj, da bo stala povsem pokonci, pa mora kot dviga znašati 65 stopinj, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Ko bodo ladjo dvignili za 24 stopinj, strokovnjaki sicer računajo na pomoč gravitacije in velikih tankov, zvarjenih na eno stran, ki se bodo napolnili z vodo, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Ko bo ladja stala pokonci, bodo tanke z vodo izpraznili ter jih namestili še na drugo, poškodovano stran. Zrak v njih bo ladji pomagal pluti.
Costa Concordia je daljša kot legendarni Titanik in tehta dvakrat toliko. Projekt odstranjevanja razbitine izpred turističnega otoka Giglio je doslej stal okoli 600 milijonov evrov (800 milijonov dolarjev), zavarovalnice pa računajo na končni strošek 1,1 milijarde dolarjev.
Sicer pa je vodja civilne zaščite Franco Gabrielli opozoril na vse slabše vremenske razmere, saj naj bi se okrepil veter, z njim pa tudi valovi. Že sam začetek operacije dvigovanja so danes prestavili za nekaj ur zaradi neviht.
Zaenkrat se niso izpolnile skrbi okoljevarstvenikov, ki so se bali, da bi se ob dviganju ladje lahko razlile strupene snovi. Sicer pa dogodku prisostvuje okoli 400 novinarjev in kopica uradnikov, reševalcev in radovednežev.
Costa Concordia leži obrnjena na bok že od januarja lani, ko je nasedla na čereh in se prevrnila. Na krovu je bilo takrat več kot 4000 potnikov iz 70 držav, nesreča pa je terjala 32 življenj. Nesrečo naj bi sicer zakrivil kapitan Francesco Schettino, ki se še vedno zagovarja pred sodiščem, grozi pa mu do 20 let zapora.
Trupel dveh umrlih v nesreči niso nikoli našli, zato upajo, da jih bodo odkrili v reševalni akciji. Doslej jih sicer reševalci še niso opazili.