Fundacija, ki jo je nekdanji kraljevi par ustanovil po selitvi iz Združenega kraljestva v Kalifornijo in odstopu s svojega mesta v kraljevi družine leta 2021, je po podatkih iz davčnih napovedi, objavljenih v začetku decembra, leta 2022 od anonimnih donatorjev prejela le dve ločeni donaciji po milijon dolarjev. Te skromne donacije so v velikem nasprotju s finančno podporo v prejšnjem letu, ko je Archewell prejel 13 milijonov dolarjev prispevkov, med katerimi je bila tudi velika donacija nerazkrite osebe v višini 10 milijonov dolarjev.
Rdeče številke, direktorju pa krepki povišek
Zaradi zmanjšanja prispevkov donatorjev in stroškov poslovanja, ki so presegli 2,6 milijona dolarjev, je fundacija v tem letu poslovala z izgubo, neto prihodki pa so znašali –674.485 dolarjev, kar je precej manj kot v letu 2021, ko so znašali 9 milijonov dolarjev. Kljub temu finančnemu neuspehu ima fundacija še vedno približno 8 milijonov dolarjev sredstev. Poleg tega je izvršni direktor fundacije Archewell, James Holt, prejel znatno povečanje plače v višini 170.000 dolarjev (155.000 evrov). Holtovo skupno nadomestilo je tako znašalo približno 227.405 dolarjev (207.000 evrov), kar je vključevalo tudi bonus v višini 20.000 dolarjev. To je precejšnje povečanje glede na njegovo prejšnjo letno plačo v višini 59.846 dolarjev.
Iz davčnih podatkov je razvidno, da 39-letni princ Harry in 42-letna Meghan ne prejemata plače od fundacije Archewell. Fundacija, ki se ponaša s tem, da je neprofitna organizacija, je v skladu z davčnimi obrazci za leto 2022 v dobrodelne namene darovala približno 1,2 milijona dolarjev.
Posnetek, ki je dvignil prah
Objavo poročila delovanja organizacije v obdobju 2022–2023 je spremljal profesionalni videoposnetek, ki prikazuje Harryja in Meghan, ko sta sodelovala pri različnih Archewellovih pobudah. Vendar so nekateri opazovalci kritizirali video kot poskus, da bi zasenčili posnetke Kate Middleton in njenih treh otrok med prostovoljnim delom, ki je bil objavljen le nekaj ur pred Harryjevim in Meghaninim.
V finančni krizi?
Meghan Markle je nastopila kot statistka v nenavadnem oglasu na Instagramu za podjetje za kavo, v katerem je investitorka in delničarka.
Vojvodinja Susseška je v najnovejšem oglasu podjetja Clevr Blends prikazana kot pripravnica, ki zlaga škatle, pripravlja vroče napitke in dela na računalniku v marketinškem oddelku. V zadnjem kadru, ko odhaja s kamere, ji komično ne uspe s pestjo zadeti pesti drugega člana ekipe, zaradi česar vsi pred koncem videoposnetka izbruhnejo v smeh. Vsi nastopajoči v oglasu seveda, ne gledalci, ki naj bi jim bil namenjen.
Meghan Markle, ki je od leta 2020 vlagateljica v trendovsko blagovno znamko ovsene kave, v oglasu nastopa kot statistka, medtem ko se izvršna direktorica in soustanoviteljica Hannah Mendoza sprehaja po sedežu podjetja in se zahvali ekipi za vse trdo delo v letu 2023. Ob posnetku, ki so ga najprej objavili na Instagramu, so pripisali: »Prekleto, zaradi vas smo zdaj zelo zaposleni! Morali smo poklicati nekaj okrepitev. Tako hvaležni smo za neizmerno ljubezen in podporo v tem letu – hvala, ker nam pomagate ohranjati sanje ljubiteljev latteja žive in uspešne!«
42-letna vojvodinja je decembra 2020 potrdila, da je v podjetje Clevr Brands, ki proizvaja vrsto kave v prahu, vložila nerazkrito vsoto denarja. Meghan je za promocijo podjetja izkoristila tudi svoje poznanstvo ali vzajemno koristno »prijateljstvo« z Oprah, saj ji je poslala košarico izdelkov Clevr, ki jih je izjemno priljubljena ameriška voditeljica nato delila na svojih družbenih omrežjih.