Sivo območje
Če se v vašem priljubljenem podkastu pojavi poseben gost, je morda za to priložnost gostitelju plačal več tisoč evrov. To je še posebej verjetno, če oseba v epizodi promovira izdelek ali podjetje. Tovrstna plačila pa niso vedno ustrezno razkrita, zato so se začele pojavljati siva območja, ki omogočajo tudi nezakonito služenje denarja. Kljub temu pa številna podjetja za podkaste, ki omogočajo takšne posle, uspevajo.
Od 20.000 do 50.000 dolarjev
Več gostov je za nastop plačalo od 20.000 do 50.000 dolarjev. Vodja podjetja Guestio predlaga honorar v višini približno 100 do 150 dolarjev na tisoč poslušalcev. Drugi podkasti bi lahko namesto tega pobirali provizije prek partnerskih povezav.
Zdi se, da je ta vrsta sponzorstva najbolj razširjena v podkastih o zdravju, kriptovalutah in poslovnih podkastih. V enem od primerov je poslovni trener Nick Unsworth podkastu Entrepreneurs on Fire plačal 35.000 dolarjev za dva nastopa in 12 tednov oglasov, kar se mu je povrnilo s 150.000 dolarji prihodkov od poslušalcev, ki so postali nove stranke.
Pojavlja se tudi drugod
Položaj ni drugačen od obtoževanj, da youtuberji in vplivneži v družbenih medijih oglašujejo izdelke, ne da bi pojasnili, da so za to prejeli nadomestilo. Leta 2020 je britanski organ za konkurenco in trge prisilil Instagram, da je ukrepal zoper vplivneže, ki niso razkrili komercialnih dogovorov.
»Kdor služi denar s tovrstnimi oglasnimi vsebinami, bi to moral razkriti,« je dejal newyorški medijski odvetnik Craig Delsack. »Gre le za dobro prakso in gradi zaupanje v izdajatelja podkastov. To ne sme postati kot Divji zahod.«